• mal

Här tipsar vi om BILLIG mat!

stek lök och köttfärs
    häll på massor med soya
    salta peppra
    lägg på hackade inlagda rödbetor utan att röra om
    servera med potatis

Supergott och billigt!

• mal

ok, vi åt billig och god mat idag, skrev om det i en annan tråd också. Tar lite tid.

Wrap med fiskpinnar och tzatsiki

Egna tunnbröd: 3 dl mjöl, 2,5 dl mjölk (vatten funkar nog också), lite salt och lite olja. Det blev till 12 tunnbröd som jag kavlade tunt och stekte i torr stekpanna 3 min på varje sida.

Egna fiskpinnar: ett paket fiskblock som jag skar i "fiskpinnestorlek" och panerade med ägg och ströbröd

tzatsiki: turkisk yoghurt, vitlök, gurka och salt

tomat och gurka

totalt kostade kalaset ca 30 kr och då räckte det till 2 vuxna och två barn!

• mal
    Bumblebina skrev 2008-09-26 09:52:51 följande:
    Köpte för nåt år sedan två böcker som är jättebra! "Matbok för fattig gourmet" och "Snabbt och enkelt för fattig gourmet". Båda är skrivna av Lotten Thörngren och utgivna av Bokförlaget Semic. De är toppen med massor av bra tips. De var (konstigt nog) inte särskilt dyra heller, kanske 30:- styck. Vi lagar mycket ur dem och har hittat riktiga favoriter som vi lagar även om det inte är kassakris!
    Nu har jag beställt en bok av Lotten Thörngren, fanns tyvärr inte de titlarna men köpte en som heter "Billiga maten". Hoppas jag kommer bli nöjd!
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!