• hejpa

Vad har ni fått för knäppa komentarer?

vilka knasiga kommentarer ni fått!
    den knäppaste vi fått är nog den där om när man ska fira födelsedagen.
    killarna föddes 20 januari, men skulle kommit 26e april.
    födelsedag: dagen då de föddes. alltså 20e januari. är det verkligen så svårt??

• hejpa

det har man också fått höra, att man är "så stark som lyckats gå igenom nåt sånt här!"
    men vad hade man för val? man kunde ju inte bara lägga sig ner och dö.
    alla skulle klara att gå igenom nåt sånt om de var tvungna. det handlar inte om att vara stark, det handlar om ens barn.

• hejpa

jag hatar när folk frågar hur gamla dom är. varför måste man veta sånt? O_o
    jag säger bara: 8 månader men födda 3 månader för tidigt. då slipper förhoppningsvis alla kommentarer om hur små dom är.

• hejpa

hon kanske bara ville peppa lite och morotsstavar tog det på fel sätt, eller sa hon det på ett elakt sätt? som att det skulle vara dagens i-landsproblem ungefär. isf ska hon ha spö ;)

• hejpa

mm, det förstår jag.
    de som inte fått prematurbarn (eller vet hur det är på riktigt) vet ju faktiskt inte vilka komplikationer de kan få. både tidigt OCH sent i livet.
    många tror ju att så fort man kommer hem från sjukhuset så är det lugnt..

• hejpa
    Mylingen skrev 2008-09-26 14:55:08 följande:
    Hi, hi, måste bara dela med mig av den senaste. En äldre dam kommer fram till mig idag och säger "oh så söt, hur gammal är hon?" 4 månader svarar jag (vilket hon är okorr, född v 27 +1). "Men" utbrister damen "mitt senaste barnbarn är lika stor och är bara en månad. Jag har sagt hela tiden att han är stor och dom matar honom hela tiden. Jag måste prata med dem om detta!" Sen gick hon. Hoppas hon inte går för hårt åt de stackars föräldrarna...
    haha, ojdå ;)
  • hejpa
    JewelGirl skrev 2008-09-26 15:08:40 följande:
    Har själv prematurer och det är klart att man har fått höra både det ena och det andra men tänkte på när ni skrivit om när folk undrar om ni firar deras födelsedag på dagen de föddes eller när de skulle ha fötts. Om man fötts _senare_ än BF, ska man firas tidigare eller på "födelsedagen" då i så fall? Något så dumt har ju ingen föreslagit men tvärtom går tydligen alldeles utmärkt att tro. Själv är jag född den 17:e men var beräknad den 14:e samma månad, borde kanske börja fira lite tidigare än vanligt då?
    haha, ja det har du rätt i. sånt hör man aldrig om!
  • hejpa

då var hon ju redan en "riktig" bebis!
    jag har själv sagt så om mina, men mina såg faktiskt inte ut som "riktiga" bebisar när de kom (v.26+2)
    dumt av svärmor att säga så, tycker jag.

Doris6 skrev 2008-09-27 13:50:17 följande:
    fan vad man blev irriterad på alla kommentarer!först denna: vad liiiten hon är! ja, jag vet. jag vet jag vet! men hon är också underbart söt, och stark o tuff o modig. Vissa sa att hon var liten varje gång de träffade oss. blev så sjukt trött på den kommentaren.Min svärmor sa ändå det värsta.-Tänk sen om några veckor när hon ser ut som en riktig bebis! Hon tänkte på hullet.fy fan vad ledsen jag blev. jag höll igen när hon var där men stortjöt när hon åkt.Vadå RIKTIG bebis?Det var min riktiga fina underbara bebis.så djävla dumt.tösen föddes i v.33. 2 kg tung.
  • hejpa
    cloudberry79 skrev 2008-09-30 16:17:16 följande:
    Ja, jag tror inte många förstår hur det är när man inte får hålla sitt barn i början. För oss tog det ganska precis sju dygn efter förlossningen innan Vidar fick sitta känguru första gången, på grund av tre akuta operationer (pneumothorax). Helt ofattbart för de flesta, för det går inte att sätta sig in i. Man känner sig helt förlöjligad när folk klagar på att det tog flera minuter innan de fick hålla sina barn...
    känner också igen det där.
    man har levt i helt olika verkligheter. måste vara svårt för andra mammor att kunna sätta sig in i vår situation.
    nåt som jag också kan störa mig på är såna som klagar över att de fick vara på neo i typ en vecka. shit liksom.. måste varit jobbigt.
    vi var ju bara där i 3 månader..
  • hejpa

hur skulle man inte kunna vara säker på nåt sånt? O_o

eeisor skrev 2008-09-30 19:47:38 följande:
    Fick en fin kommentar på ICA igår. En lite äldre dam kom fram och sa "Åh vad söt han är, hur gammal är han?" Jag svarade att han är snart ett år. Hon fortsatte med "Ammar du fortfarande?", sådär rakt på sak som bara gamla tanter kan vara. Snäll som man är så berättade jag den förenklade versionen att nej, jag ammar inte och eftersom sonen är född nästan 3 månader för tidigt så har jag aldrig gjort det heller.Tanten svarar: 3 månader? Är du säker på att han är född så tidigt? Han ser ju inte onormal ut?Vad svarar man på något sånt? Jag blev så paff att jag bara vände på klacken och gick därifrån...
Svar på tråden Vad har ni fått för knäppa komentarer?