Inlägg från: Jojo7777 |Visa alla inlägg
  • Jojo7777

Vad har ni fått för knäppa komentarer?

Vår dotter är född i v 32 och är nu 12 veckor, eller 4 veckor korrigerat. Vi har haft tur och mår lilla tjej har inte haft några komplikationer egentligen. Hon låg 3 veckor på neo, sen fick vi komma hem med hemvård i 4 veckor. Det har ändå vart en tuff tid då jag fick svår havandeskapsförgiftning (HELLP) och mådde sisådär. Allt går bra nu, hon ammas var 3:e timma och växer bra. Hon har dock ett väldigt närhetsbehov och vill vara nära hela tiden.

När jag träffade en av våra grannar förra veckan frågar hon ju såklart hur allt går och hur jag mår. Jag förklarar att allt går bra osv, och sa också att man är ju ganska trött och förklarade varför... Då ser hon jättebekymrad ut och säger:
    "Men kan du inte lämna henne till min mamma ett tag då, så du får sova/vila?"
    Hennes mamma bor alltså i samma hus och är 78 år och har problem med ryggen och kan knappt ta hand om sig själv....
    Hur kan hon tro att jag tänker lämna bort min lilla tjej till henne??? Och hur skulle det se ut med min lilla tjej som bara vill vara nära mig hela tiden! Haha! Jag kan säga att hon som sa det har inga egna barn...
    Just då försökte jag bara förklara snällt att Nä, det går nog inte för att... blabla. Men sen efteråt tänkte jag på vad hon sa egentligen!!

Svar på tråden Vad har ni fått för knäppa komentarer?