• Alvi

Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...

Jag har hår till skuldrorna nu... ungefär... Halva håret är slingat och överfärgat och man ser skillnanden rätt tydligt. Det är även slitet (=yvigt) kanske 5 cm i topparna, om inte mer... vet inte, jag är ju ingen frisör...

Sparar ut just nu och vill verkligen ha långt hår. Har haft kort hår förut, men har alltid börhat vantrivas efter nån/några månader, för jag känner mig så maskulin på nåt vis...

Men nu är jag sugen på att klippa mig kortare! Kanske nån page-aktig variant... Men känner jag mig själv kommer jag att ångra mig! Hur ska jag göra?!

(Klipp dig! Det växer ju ut!" accepteras inte som argument för att jag ska klippa mig... Ni får komma med nåt bättre! )

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:49
    Två bilder...

sisu.blogg.se/images/2008/picture-164_15967597.jpg

sisu.blogg.se/images/2008/picture-285_9614972.jpg
  • Svar på tråden Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...
  • pulmones

Sisu i allsin dar!!

klipp topparna i väntan på det långa håret!

• Alvi
    pulmones skrev 2008-09-11 22:19:32 följande:
    Sisu i allsin dar!!klipp topparna i väntan på det långa håret!
    Jaaaja....
  • norgesessan

sisu, håller på med det samma....är en sparare, men vil klippa det....jag klippte en del, det är fortfarande långt, men ser mycket bättre ut...jag vill dock ha det kort...men har inte haft det kort på typ 8 år...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • LiCaNo

Jag älskar min frisyr, men har tyvärr ingen bild på den. Har behållt ganska bra längd i underhåret, men överhåret är ganska kort uppklippt. Det är nästan lite så det står upp bak mitt på huvet när det är nyklippt (men det lägger sig efter en vecka). Jag plattar mitt hår ganska mkt och denna frisyr ger mkt variation. Kan både ha lugg eller inte och mkt volym (eftersom det är så lätt ovanpå) och helt platt om jag vill. Hela håret är klippt i etapper, men det är en "hel" frisyr. Kan sätta upp det i tofs om jag vill, men då hänger det lite löst runtikring snodden som inte när bak. Det ser liksom lite slarvigt ut, men det är snyggt... tycker jag.
    Våga prova nåt lite roligt, nytt, men med en längd som du vet att du kommer trivas med.
    Lycka till!

• Alvi
    norgesessan; Jag klippte en page för två år sedan.... och ångrade mig efter bara nån månad... men jag VILL ju... Svårt!

LiCaNo: Det låter jättesnyggt...! Synd att du inte har nån bild...!
  • Esthery

hade samma problem nyligen, hamnar alltid där att jag klipper mig för att jag inte orkar vänta på att det blir långt o snyggt eller för att det blir slitet vilket var fallet denna gång o sne ångrar jag mig =(( men ååh vad GLAD jag är att jag klippte mig denna gången, är supernöjd! ibland blir det bra!!

• Alvi
    esthery: Åh, men har du nån bild då??
  • Alvi
    esthery; Men oj, vad "svårt" hår du ser ut att ha...! Hur långt hade du innan då? Jättefint var det!
Svar på tråden Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...