• entjej

Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?

Behöver uppmuntran från er som fått göra flera IVF innan ni lyckats. Känner mig nedslagen nu.

• Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?
  • PannaAnna

entjej- tack för tipset. här blir man glad kram vännen, vi följs åt o lyckas, eller hur?

≈♥världen ligger helt i mina händer♥≈
  • entjej
    PannaAnna skrev 2008-09-25 20:22:20 följande:
    entjej- tack för tipset. här blir man glad kram vännen, vi följs åt o lyckas, eller hur?
    Ja, så säger vi! Måste få upp min optimism. Bra tråden hjälpte dig.
  • bamsefan

Visst finns det hopp........efter 3 ivf och totalt 7 ägginsättningar(med både 1 o 2 ägg).Så sitter jag här nu med två små gossar.
    Så länge kroppen orkar och man vågar tro......så är allt möjligt.
    Jag kan bara säga att jag ångrar inte att jag envetet kämpa vidare trots missfall och överstimulering.

Mister man hoppet mister man allt......

• emarias

VI kämpade i fyra år med 4 IVF och totalt 9 ägginsättningar och tre missfall så lyckades det till slut. Har nu en son på 8mån. Det är ingen lätt kamp men så här efteråt är det värt varenda sekund. Jag gick på en hel del akupunktur men jag tror att det var min pulsdiagnostik som vart vår räddning, tror jag iallafall. Kvinnan där sa att min livmoder är alldeles för kall för ägg att trivas i. Så det försök som gjorts på mig de kalla perioderna under året var helt bortkastat. Så sista IVF försöket gjordes på sen våren, jag gick konstant med raggsockor och hade sätes värmarn på i bilen över sommaren. Men det funkade.

Jag tror att man känner innerst inne när det är dags att inse att det faktiskt inte fungerar. Finns det ett litet hopp så satsa,det är mer än guld värt om det lyckas

• TomMon

Entjej: Jag vet var du befinner där, är i samma sits själv. Håller nu på med det 3e och sista gratisförsöket och det känns mycket slutgiltigt. Men denna tråden inger hopp, och det är precis vad jag behöver!

Tack för att du startade den!

/TomMon

• The Johanssons

Min dotter kom till på fjärde försöket 2004

Min son kom till på fjärde syskonförsöket 2006

Nu väntar vi en tredje på "naturlig" väg

Dotter -04 , Son -06 , BF 15/11 -08
  • IsaN

The Johanssons: Tack, du ger mig hopp. Fick också dotter på fjärde försöket och snart är det dags för fjärde syskonförsöket och det har känts lite uppgivet att det alltid ska ta sån tid. Tänk att ni väntar en tredje "naturligt". Livet är bra konstigt och oförutsägbart ibland, men det är ju underbart när mirakel sker.

• entjej
    emarias skrev 2008-10-03 21:24:27 följande:
    VI kämpade i fyra år med 4 IVF och totalt 9 ägginsättningar och tre missfall så lyckades det till slut. Har nu en son på 8mån. Det är ingen lätt kamp men så här efteråt är det värt varenda sekund. Jag gick på en hel del akupunktur men jag tror att det var min pulsdiagnostik som vart vår räddning, tror jag iallafall. Kvinnan där sa att min livmoder är alldeles för kall för ägg att trivas i. Så det försök som gjorts på mig de kalla perioderna under året var helt bortkastat. Så sista IVF försöket gjordes på sen våren, jag gick konstant med raggsockor och hade sätes värmarn på i bilen över sommaren. Men det funkade. Jag tror att man känner innerst inne när det är dags att inse att det faktiskt inte fungerar. Finns det ett litet hopp så satsa,det är mer än guld värt om det lyckas
    Hur kunde kvinnan veta att livmodern var för kall? Har funderat på om det är lättare att bli gravid under sommarhalvåret...
  • Berber

De två av mina sex försök som lyckats gjorde jag på sommaren (maj resp augusti). De misslyckade var i sept/okt, nov/dec, mars resp feb. Har också läst någonstans att det finns en "säsongseffekt" för ivf enligt studier som visar att resultaten ofta blir bättre på sommaren. Som jag minns det var det dock inte temperaturen som var avgörande utan mängden dagsljus.

Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?