Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?
Här är en till som kanske kan inge hopp. Har en lång väg till familjelivet och är ännu inte där men kanske på väg. Försökte i över tre år innan vi blev gravid på naturlig väg. Det slutade i att vi fick en son men som dog direkt efter förlossningen i ett kromosomfel som det visade sig att jag är bärare av. Detta gör att jag riskerar fler barn med samma åkomma. Har därför blivit beviljad ivf/pgd som är ett slags ivf där de innan de sätter in embryona analyserar för att se om de bär på samma sjukdom. Gjorde först 3 ivf som inte lyckades 2 avbröts och 1 satte de in 2 embryon. Efter det blev jag spontant och oplanerat gravid (eftersom jag inte vill reskera att få fler sjuka barn) precis efter ett misslyckat ivf. Den graviditeten slutade i mf. Så blev vi beviljad ett sista försök. Där överlevde endast 1 embryo av 9 ägg (8 befruktade) hela vägen. Detta sattes in och nu är jag och lilltjejen i v. 21. Vägen har varit en livstid men om det går vägen denna gång som vi så innerligt hoppas så kommer den har varit värd mödan det är jag övertygad om. För har man varit så nära att bli familj att man hållt sitt barn i famnen precis då det vandrat vidare då finns det ingen återvända. Då fortsätter slå huvet iväggen gång efter annan för att nå de drömmar man bär.
Så jag säger ge inte upp så länge som din själen orkar kämpa för vi vet ju att mödan kommer vara värt det om/när vi lyckas!
Stor kram!