Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Vi som fortfarande försöker Utmana Livmodertappens Egna Vilja

Trollmamma07 skrev 2008-10-08 16:44:47 följande:
    Nä efter 1-2 månaders försökande ska man inte klaga tycker jag. Men när det börjar ta uppåt året. Haha ja om endå min karl kunde sagt så å! Han sa nå snarare tvärsom han... Dock lite andra omständigheter. Vill bara så gärna få gå en full graviditet, bli tung å klumpig, ha ont å jävligt å få föda fram barnet själv, få uppleva den magiska känslan att få barnet på bröstet efter födseln... Men som det känns just nu så kommer det väl aldrig bli så... Verkar inte som om det är meningen att jag ska få gå en full graviditet... Fast å andra sidan.. Tredje gången gillt heter det väl?

nej men folk gör de men ändå, aja, jag klagar nu efter 21 försök, suck... nått måste ha blivit fel, dock jobbar gubben med samma sak då som nu osv, omgivningen tror att han stessar för mycke men enligt spermaprov så var ju de bra. Ja har man kommit över 7-8 månader som snittet på förstår jag gått och väl att man klagar, själv gav jag upp efter 6:e försöket ett under att jag ens tänker på det fortfarande... men jag börjar bli van, det går som på rutin..

ja 3.e gången gillt, får väl hoppas på 3:e pergokuren och det blir väl i december det, får nu i oktober, sen en paus en månad och kur i december så vem vet.. kanske ett plus runt JUL! Önskade ju mej det förra året!

• TuSSen09
    Mysingen skrev 2008-10-08 16:44:51 följande:
    Kan bara säga att jag verkligen håller med om att det är ledsamt att höra på gravida som klagar. Jag har en kompis som är gravid och som ständigt har något att klaga på inför mig, trots att hon vet om min situation... har så svårt att känna glädje för henne när det är så här... Tussen, du är stark du. Jag är inte alls i närheten av 21 försök. Förstår att du skriker, sparkar och gråter innombords! *kram*...jag vägde 4,4kg när jag föddes, och nu kämpar jag för att kunna lägga på mig ett kilo eller två (det kanske en graviditet kan hjälpa mig med... ). Så det kan bli

det är väldigt jobbigt men men, förstår ändå klagomålen i slutet av grav när man vill att allt ska va över *s* nu vill jag må illa för bebis skull kan tom ta det där med och SPY bara jag får spy för bebis... att sitta och må illa månad ut och månad in för att mensen ska komma är lite träligt nu

Jo jag hade samma kompisrelation jag med, hon klaga och klaga och jag tystnade och tystnade orkade inte lyssna men höll väl tillbaka en tår eller två, var med en kompis till förlossningen och då när läkarn gjorde koll på henne om hon öppnat sig så sa hon efteråt att det är ett under att detta barn kom till för dom hade knappt haft sex, trodde jag skulle visste inte vars jag tog vägen.. ville bara HEM!

du kan få ett par kilo av mej, varsegod Bara och komma och hämta.. jag gick upp 11 kg med lillan, gick ner dom då jag ammade nu har jag väl gått upp häflten av dem, känner mej emellanåt smal och smidig men både igår och idag alldeles uppsvälld

• TuSSen09
    knaster skrev 2008-10-08 16:55:57 följande:
    Hej tjejer! Jag funderar på att hänga på er och börja kolla tappen. Men - hur gör man rent praktiskt? Jag tycker den är lite svår att nå. Har ni några bra tips?Och vad ska man kolla efter? Förändringar i tappens konsistens och läge? Jag är helt novis på det här så jag vore superglad om någon ville guida mig lite.

Bäst att känna tappen är att ställa ena foten på toastolen som det typ gör på tampong förpackningarna i bruksanvisningen, eller sitta på huk!

Man känner om tappen är hård, eller mjuk, hög eller låg, öppen eller stängd, den är ju öppen och lätt och nå och mjuk vid ÄL mm, efter ett par månader så lär man sig

• TuSSen09
    knaster skrev 2008-10-08 17:06:06 följande:
    Tack så mycket. Ska börja kika redan ikväll. Har ÄL i dagarna så det borde väl vara hyfsat lätt då. (Tyvärr är mannen bortrest så något barn kommer det inte bli denna månad iaf.)
    sånt är drygt.. oftast öppnar sig tappen lite före Äl brukar min göra iaf...
  • TuSSen09
    knaster skrev 2008-10-08 21:02:13 följande:
    Vad snälla ni är som svarar så bra!Nu har jag iallfall känt efter. Min tapp är mjuk och ganska långt ner, den var relativt lätt att nå. Men någon öppning märkte jag inte av. Hur ska en sådan kännas? Hur länge har man vanligtvis en sådan öppning? Någon som vet?

om tappen är öppen finns de dom som får in toppen av fingret..

hållet känns som en krater

• TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-10-09 12:03:12 följande:
    Bumbi - Vet faktiskt inte alls.. Men är väl för att kroppen ska hinna återhämta sig ordentligt eller nått... Hon sa inget om de alls bara att det var bäst att vänta en gärna två menser så att man vet att kroppen fungerar :-SPratade med mor en sväng idag... Hon tyckte att vi skulle slappna av ett tag å kommer det så kommer det. Försöka fokusera på annat. Jo jävla lätt de e då!
    att slappna av är som att duscha utan vatten, leva utan luft... dom vet inte ens vad dom pratar om, sucka *kram*
    Hoppet 3 skrev 2008-10-12 19:14:39 följande:
    Hej där.... bara jag här och kikar in.Undrar nu om tappen och dess egna liv.Har kännt på min och har sedan 2 dgr haft ÄL. Nu är tappen stenhård och det känns som den har toppar. Hmmm kanske ingen förstår men jag undrar ändå.... vadan detta? Har annars mjuk tapp hela tiden under en cykel.Tussen: Har flytta och helrenoverar mitt hus...har haft lite tid att hinna läsa allt. Hur går det för dig?
    går inge vidare, tappen har mjuknat och öppnat sig och sen igårkväll har jag haft spottings mensvärk och tempdippar *suck*
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-10-12 21:11:57 följande:
    Tussen - Kunde inte sagt det bättre själv! Hon fattar inte alls varför jag längtar efter att få bli stor å klumpig å genomgå en förlossning osv, bara tjatar om att jag förskönar det hela osv. Ja jävla lätt för henne å säga som fått genomgå det 3 gånger! Hon vet inte minsta lilla hur det känns att få alla drömmar, förväntningar och förhoppningar krossade på det sättet! Dom som inte har den längtan själv eller genomgått en sådan längtan kan inte yttra sig om hur det faktiskt känns. Jo visst fan har man djävulskt ont (vad jag förstått iaf) men det tar jag så gärna! 10000 gånger om bara jag får genomgå det!Och ja.. Jag är på gnällhumör idag *suck*Vi kan byta Tussen! Jag tar mer än gärna din mens just nu! Vill bara få igång skiten igen så man kan börja om på nytt *suck*
    håller med, ja suck!
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-10-13 12:30:43 följande:
    Ni som äl-testar. Hur funkar det? Alltså när testar man, hur läser man av testerna sk. stegring och maxutslag osv?
    Man testar som med gravtest eller ja bäst är väl och kissa i en behållare och sen vänta och se, stegring och maxutslag är detsamma.. bäst är cb digital där är det antingen eller, antingen stegring eller INTE! Jag testar 1-2 gånger om dagen.. men annars ska man väl testa en gång om dagen.. helst inte sägs det med morgonurin, iaf inte på cb digital.
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-10-13 13:10:44 följande:
    ok tänkte kanske prova med lite billigare tester än cb... bara för att se så att kroppen funkar. när i cykeln ska man testa sig? ok inte på morgonen men typ på kvällen då?
    med dom billiga brukar jag testa 2-3 gånger om dagen, morgon middag, kväll, hänt ibland att jag får negativt, ingen stegring alltså på eftermiddagen men posetivt på kvällen

Jag skulle testa allt från dag 10 och frammåt.. beror lite på, normal cykel på 28 dagar då har man äl runt dag 14, alltså stegring dag 13-14. Eller nått
Svar på tråden Vi som fortfarande försöker Utmana Livmodertappens Egna Vilja