Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

Fy f*n för mobbning

åh vad jobbigt.
    fyfan altså vad frustrerad du måste känna dig.
    jag blir ledsen bara min son på 3,5 säger att han inte får va med att leka.
    min kompis har vart mobbad under hela skolgången, hur kan barn vara så VIDRIGA???
    finns inte ord!!!!!!!!!!!

usch jag blir så ARG!

• vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-08 23:22:04 följande:
    Barn är ärliga och kanske, i vuxnas ögon, elaka... :( I synnerhet mot dom stackarna som "sticker ut".Vad har du gjort för att hjälpa din son? Jag tänker på strategier vid mobbing situationer som han hamnar i.Och vad han, rent generellt, kan tänka på i sin daliga skolvardag.Inget barn ska mobbas! Men vi vuxna (föräldrar, pedagoger) kring barnen kan oftast hjälpa dom med enkla medel/stategier!
    ärliga? eh...om man pratar om så pass gamla barn som 13 år så är det fan elaka!
  • vadskajaghetadå

fan vad sur jag blev nu,
    ärliga.
    t. ex "du är dum i huvudet"

ok är det att vara ärlig? personerna kan ju knappast känna TS barn än, dessutom.
    även om dom känner honom så kan man knappast säga "barn är bara ärliga"

• vadskajaghetadå

vadmenar du? jag blev irirterad bara när du sa att "barn är ärliga"
    det var ju ditt inlägg jag kommenterade, inte takhizas.

är liksom lite trött på att höra att barn är ju så ärliga bara, barn vet inte vad dom pratar om.

• vadskajaghetadå
    NoXigen skrev 2008-09-09 00:10:46 följande:
    Risken e att dom senare hämnas på sonen Tyvärr är det inte mycke som stoppar dom me än samma behandling tillbaka
    det är väl inte att göra samma sak? det tycker inte jag, det är ju inte mobbning utan jag hade åkt till de barnens föräldrar och pratat med dom.
    skulle inte bara kunna sitta hemma och rulla tummarna.

• vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-09 00:24:35 följande:
    Barn vet alltid vad dom pratar om, barn är meningsskapande och far sälllan eller aldrig med osanning (ljuger!)...... ljuger gör bara barn som vet att "sanningen inte lönar sig" :( De som försökt berätta, och aldrig blivid trodda...SÅ är det i verkligheten!
    är det mig du pratar med??
    är det dagens sanning att ett mobbat barn är ful eller dum eller vad mobbarna nu säger?

förstår intevad du menar bara.
  • vadskajaghetadå

eller jag förstår att du pratar om en som blir mobbad som inte vågar säga sanningen. men om du också menar att mobbarna är ärliga och inte ljuger. altså.

• vadskajaghetadå
    NoXigen skrev 2008-09-09 00:32:43 följande:
    Ne det skrev jag inte att det var Visst ska man försöka allt, men risken finns att killarna som mobbar får skit från sina föräldrar när det kommer fram och d kanske dom ger igen än mer på sonen
    ja.
    usch vilket maktlöshet.
  • vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-09 00:39:37 följande:
    *suck*! sannispannisen:OM vuxna inte förstår när man försöker förklara... eller förmår sig föra ett samtal där man lyssnar på avsändaren..... så frågar jag mig hur våra barn ska förstå? Mobbing är nog tyvärr en avspegling av vuxensamhället.*trist men sant*
    ja, det är lite trist att du inte kan förklara så att jag förstår.
    jag må vara trög, men att sucka åt mig är vl lite smått tragiskt? i en sån här tråd
  • vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-09 01:05:09 följande:
    sannispannisen & TSAtt sucka över andra är "lågt" - ber om ursäkt för mitt barnsliga beteende angående det :(Och jag ber oxå om ursäkt för att jag inte lyckats förklara så att "alla" får möjligheten att förstå.Nåväl, somliga fattar långsammare än andra...
    översittarstil på dig faktist. lågt var det ja!
Svar på tråden Fy f*n för mobbning