Inlägg från: Mamma till tre busfrön |Visa alla inlägg
  • Mamma till tre busfrön

Fy f*n för mobbning

Jag blir så ledsen, nu är de på min pojke igen. Han är 13 år och ligger i sängen och gråter för att de är så stygga mot honom i den nya skolan. Detta framkom ikväll när jag kom hem från jobbet. Vi har flyttat och han har hamnat i en ny större skola (blev mobbad på den förra) men nu gick det inte här heller. Jag blir så ledsen. Har varit i kontakt med skolan från början om vad han har varit med om och de skulle ha extra koll... Det skär i hjärtat på mig. Håller han hemma imorgon och ska ringa skolan direkt på morgonen.

Visst är han lite speciell, lillvuxen och smart som bara den, men vem ger det rätt att mobba honom för det?!

Jag mår så illa bara att tänka på det, hur kan barn vara så elaka?

Vad gör man när det inte fungerar på någon skola?

• Svar på tråden Fy f*n för mobbning
  • Mamma till tre busfrön

Tack för dina ord. Det känns så tufft, när han ligger i sängen och han berättar att han inte passar in på någon skola och ingen vill vara hans vän. Man blir så arg och ledsen att man bara vill åka dit och skälla ut dem!

• Mamma till tre busfrön

Har pratat med hans lärare och sjuksköterska på skolan idag, och de har pratat med sonen om vilka det är, får se vad som händer nu... Har sagt ifrån att jag vill veta precis allt som händer. Idag berättade han att de kallar han för en massa fula saker och håller på och knuffar och petar på han (det handgripliga sker på skolbussen). Hoppas på att jag får mer information imorgon.

Men fy f-n vad det skär i ens hjärta när det blir så här. Idag har han varit hemma med mannen och varit på så bra humör och varken mått illa eller haft ont i magen, men jag vet ju att han måste tillbaka till skolan och att vi måste fixa detta.

Svar på tråden Fy f*n för mobbning