Inlägg från: Bliglin |Visa alla inlägg
  • Bliglin

Ammar men fått blödning... normalt???

Är det vanligt att mensen är annorlunda under amning? Jag har nu knappt fem månader efter förlossning fått tillbaka någon slags mysko blödning, dvs jag fick "blodslem" (sorry) på papperet när jag torkade mig efter toabesök i 5-6 dagar och det kändes i hela underlivsregionen som att det är mens men det kom ju så lite?

Och nu 18 dagar senare så är det så igen, dvs jag blöder pyttelite och känner mig "öppen" i underlivet men mensen kommer liksom inte igång. Någon som känner igen sig?

• Bliglin

Det stämmer säkert det du skriver, i de flesta fall. Men själv är jag ett levande bevis på att äl kan infalla strax efter avslutat avslag och innan första mensen visat sig. Min mamma blev gravid med mig endast 2 månader efter förlossningen med min syster. Således är det bara 11 månader mellan oss... (men så föddes jag med störtförlossning också, fast fullgången tid)

Marlene skrev 2008-09-11 11:03:05 följande:
    Ett av villkoren för att amning ska vara säkert är just att man inte ska ha fått tillbaks mensen. Första mensen efter man har fött barn föregås oftast inte av någon ägglossning. Jag har för mig att ju närmare förlossningen desto mindre chans att man är ÄL innan första mensen. Ett av dom andra vilkoren är att barnet inte får vara äldre än 6 månader. Ägglossning kommer inte allid före blödning, många har inte ägglossning varje gång dom har mensLa Lola skrev 2008-09-09 07:01:19 följande:
  • Bliglin

Hu, stackars du! Men skönt för mig att höra att jag inte är ensam om detta... har också konstant PMS känns det som och svag mensvärk av och till...

Tror eftersom vi är två som erfar detta att det är helt normalt

EdithLouise skrev 2008-09-13 23:04:10 följande:
    Jag känner igen det där med "blodslem", så hade jag nyligen. Blodiga flytningar på morgonen och en känsla av att mensen kommit, höll på så i en vecka. Skumt! Dottern är 4 månader nu. Det kan inte ha varit mensen eftersom jag varje morgon (både innan och nu efter) vaknar upp med mensvärk och har dessutom fått ett riktigt hemskt pmshumör. Hur länge kan det hålla på så innan mensen kommer igång?
Svar på tråden Ammar men fått blödning... normalt???