• mia1980

Finns det familjer där det funkar bra???

Jag har nyligen träffat en kille som har två barn, jag har ett själv, alla tre barnen är pojkar i åldern 5-11 år. Barnen funkar bra ännu och det verkar inte vara några problem.
    Finns det fler familjer där det verkligen funkar bra mellan alla parter?
    Jag är bara glad över att det känns som om det kommer att funka bra här i våran skara av folk som ska samarbeta när det gäller barnen. Det ska ju funka mellan mig och hans barn, han och mitt barn och mig och hans ex.

Finns det saker man absolut inte ska göra? Finns något som man bör tänka på?
    Ge mig tips så att det inte blir fel.
    Har ju själv en son jag måste tänka på och han har jag ju på heltid. Men min kille har sina varannan helg, men det blir ofta mer.

Det är helt nytt för mig att killen jag träffar har barn så jag känner mig ny på detta.

Såra mig hellre med sanningen istället för att göra mig lycklig med en lögn!
  • Svar på tråden Finns det familjer där det funkar bra???
  • mia1980

Bra saker som man ska fundera på. Det är ju så mycket att klura på när man ska blanda 2 familjer på detta sätt.

Tack för ditt svar!

• mia1980

Med kläder som skickas fram och tillbaka så funkar det bra som det är nu och med inköpen till hans grabbar så har dom ett mycket bra samarbete, han och exet. Så det kommer säkert funka bra även sen.
    Med umgänget så kommer det vara ganska styrt av grabbarnas aktiviteter. Så ser det nämligen ut nu med och det kan vara ganska varierande beroende på vilken årstid. Mycket sånt som ska passa men då min son också vill hålla på med samma aktiviteter som hans grabbar gör så kommer det passa bra.

Man ska ju inte bråka om sånt här utan istället får man ju hjälpas åt så barnen har det bra.
    Tror även att hans ex tycker lika där.

• mia1980

Ja, den där skillnaden är man ju lite rädd för.
    Har själv växt i upp i en familj där sånt fanns så det kommer jag inte acceptera. Det är inte bra för barnen. Men det är något man måste jobba på båda två.
    Har inga gemensamma barn och kommer nog inte skaffa det heller som det ser ut nu. Men jag har bestämt mig för att där inte ska vara skillnad på barnen om det är så att vi kommer att flytta ihop och bli familj.

Svar på tråden Finns det familjer där det funkar bra???