• Tulpanblomman

Hur ser man att en väska är en äkta Gucci

Hej,

Precis som rubriken säger hur kan man veta att en Gucciväska är äkta? Det måste ju finnas vissa kännetecken man ska titta på.

Har ni bilder så visa gärna. Vad finns det för Gucciprodukter förutom, väskor, skor, plånböcker..

Finns det filofax? sminkväska?

• Svar på tråden Hur ser man att en väska är en äkta Gucci
  • luutra

Pfff... På priset! Köper du en för 300 spänn på Tradera/Turkiet, är den förmodligen inte äkta.

• Caroline05

Luutra: Inte heller nån garanti för att det man köper är äkta... Många säljer ju kopior på nätet för 5-6000 eller ännu mer utan ett uns dåligt samvete!

Däremot har du rätt i att chansen att väskan är äkta är HELT obefintlig om den säljs för 300 :)

• mammutten81

Jag tycker det är rätt kul att folk alltid tror att man har en oäkta.
    Eftersom kopior är så vanligt så förutsätter folk alltid att man har köpt den billigt på tradera eller så, jag brukar spela med..hihi.

• nadja84
    mammutten81 skrev 2008-09-14 18:37:03 följande:
    Jag tycker det är rätt kul att folk alltid tror att man har en oäkta. Eftersom kopior är så vanligt så förutsätter folk alltid att man har köpt den billigt på tradera eller så, jag brukar spela med..hihi.
    Jag tycker oxå det är rätt kul faktiskt och skönt när man är på väg hem sent på natten och det kommer gäng med ungdomar som lätt skulle slita åt sig väskan om dom visste att den var värd flera tusen
  • mammutten81
    nadja84 skrev 2008-09-14 18:38:59 följande:
    Jag tycker oxå det är rätt kul faktiskt och skönt när man är på väg hem sent på natten och det kommer gäng med ungdomar som lätt skulle slita åt sig väskan om dom visste att den var värd flera tusen
    Haahah, det är sant!
  • Tulpanblomman

Men är det bra kvalitet på en äkta Gucci väska? Håller den år efter år och är lika fin eller är det BARA märket man betalar för?

• Caroline05

Det är himla bra kvalitet, sedan kan man ju fundera över om en väska oavsett kvalitet kan vara värd så mycket pga just kvaliteten.. Det är rätt mycket märke också. :)

• Bebbe2006

Sedan är väl det lite no no att ha "förra säsongens" väska när man har t ex Gucci. Inte för att folk i allmänhet vet vad som är this season, men ändå. Skall ju vara senaste.

• Stella79

Jag tycker själv att jag ser ganska (trashig) ut, flerbarnsmamma med blondering å utväxt, billiga jeans osv....Men jag har smycken som e värda mer än en månadslön,så då menar du att folk tar förgivet att mina smycken är fake? Fast egentligen så bryr jag mej inte...
    Men det e kul å höra hur andra tänker...jag själv e ingen väskmänniska , eftersom jag oftast drar på en barnvagn...hihi
    Finns förmögna människor som inte lägger pengar på sitt utseende eller kläder oxå...

Bebbe2006 skrev 2008-09-13 02:36:52 följande:
    Kan vara omöjligt att se då de ofta tillverkas i samma fabrik.Jag brukar titta på personen som bär väskan. Är det en trashig person så tar jag för givet att det är en kopia, är det en person som ser förmögen ut, så gissar jag att det är en äkta vara.Fast man kan ju ha fel.Jag vill bara säga att det egentligen är oväsentligt. Nästan ingen kan se om det är äkta eller inte, om det inte är dålig kopia.
  • Caroline05

Nja. Ska man bara ha en väska så håller man sig väl till dom klassiska modellerna som faktiskt funkar att gå omkring med år efter år. Jag skulle aldrig köpa nåt ur säsongskollektionerna som man vet med sig försvinner sen (ex. lackväskorna, indy modellen med fransar och grejer) eftersom jag vet med mig att jag inte har råd att byta ut den om tre månader... ;)

Vad gäller dom klassiska modellerna så har dom inget bäst före-datum. Keep it simple.

• Tulpanblomman

Är det inte någon som har egna bilder på sina dyrgripar?eller tips på bilder på nätet, på väskor, plånböcker, för det är ju det som intresserar mig, skulle ju vilja ha en filofax. Eftersom jag är nyfrälst vad det gäller Gucci så har jag ingen koll.

Men tack för alla tips som trillat in hitills.

• nadja84
    Tulpanblomman skrev 2008-09-16 17:42:20 följande:
    Är det inte någon som har egna bilder på sina dyrgripar?eller tips på bilder på nätet, på väskor, plånböcker, för det är ju det som intresserar mig, skulle ju vilja ha en filofax. Eftersom jag är nyfrälst vad det gäller Gucci så har jag ingen koll.Men tack för alla tips som trillat in hitills.
    Har inget gucci kör mest på burberry väskor.. men googla på gucci eller gå in på deras hemsida www.gucci.com
  • Mrs Edwards

Är du i London någon gång, så gå in i Guccis affär där. Finns massor med snyggt.

Håller med Caroline05 omm att de klassiska modellerna inte har något bäst före-datum, och ofta inte de "nyare" modellerna heller om de inte är alltför extrema; en Gucci är alltid en Gucci. Men har du inte råd att variera väskan efter olika årstider/kläder/humör etc, så köp definitivt en av de mer klassiska modellerna i en neutral färg (svart eller beige). Själv älskar jag märkes-väskor (Gucci, Dior, Chanel, mfl) och tycker att de är mer än bara väskor; som små konstverk faktiskt.

• Bebbe2006
    Stella79 skrev 2008-09-16 09:42:01 följande:
    Jag tycker själv att jag ser ganska (trashig) ut, flerbarnsmamma med blondering å utväxt, billiga jeans osv....Men jag har smycken som e värda mer än en månadslön,så då menar du att folk tar förgivet att mina smycken är fake? Fast egentligen så bryr jag mej inte...Men det e kul å höra hur andra tänker...jag själv e ingen väskmänniska , eftersom jag oftast drar på en barnvagn...hihiFinns förmögna människor som inte lägger pengar på sitt utseende eller kläder oxå...
    Ja, om man har utväxt och billiga jeans, så är det stor "risk" att folk tror att en Gucciväska är en kopia. Jag brukar också köpa rätt billiga jeans, och har utväxt from time to time. Mina smycken är också äkta, men Gucciväska har jag ingen. Varken kopia eller äkta.

Klart att det finns förmögna människor som inte lägger pengar på utseendet, men nu diskuterar vi ju egentligen inte dem, utan vi diskuterar märkesvaror. Om man vet att någon är förmögen, så tror man kanske att den faktiskt har köpt en äkta.

Det är det enda jag försöker att säga, men jag är tydligen otydlig eftersom ingen verkar fatta hur jag menar, så nu lägger jag ned det.
  • Stella79
    Svar på #24
    Bebbe2006 skrev 2008-09-16 23:17:47 följande:
    Ja, om man har utväxt och billiga jeans, så är det stor "risk" att folk tror att en Gucciväska är en kopia. Jag brukar också köpa rätt billiga jeans, och har utväxt from time to time. Mina smycken är också äkta, men Gucciväska har jag ingen. Varken kopia eller äkta. Klart att det finns förmögna människor som inte lägger pengar på utseendet, men nu diskuterar vi ju egentligen inte dem, utan vi diskuterar märkesvaror. Om man vet att någon är förmögen, så tror man kanske att den faktiskt har köpt en äkta.Det är det enda jag försöker att säga, men jag är tydligen otydlig eftersom ingen verkar fatta hur jag menar, så nu lägger jag ned det.
    Jo,jag förstår vad du menar..vet att tråden handlar om nåt annat!
    Ha en bra dag!
  • Bebbe2006
    Stella79 skrev 2008-09-17 09:26:09 följande:
    Svar på #24
    Jo,jag förstår vad du menar..vet att tråden handlar om nåt annat!Ha en bra dag!
    Oj vad drygt! Så tråden handlar inte om märkesvaror längre, utan den handlar om dina smycken som är värda mer än en månadslön och att du är småbarnsmamma?
  • melissa85

Jag har köpt min Gucci väska i Dubai för 5 dagar sedan. Kostade 17 000 kr. :(
    Mycket dyrt, men det är nog pris samt affär som säger att den är äkta.
    Skulle aldrig köpa en dyr väska på nån okänd sida på nätet.

Det är många tjejer som bär märkesväskor, men jag kan inte se om de är äkta eller fejk.. Själv tycker jag att det är bedrövligt med fejk väskor eller kläder.

• melissa85
    Tulpanblomman skrev 2008-09-16 17:42:20 följande:

Är det inte någon som har egna bilder på sina dyrgripar?eller tips på bilder på nätet, på väskor, plånböcker, för det är ju det som intresserar mig, skulle ju vilja ha en filofax. Eftersom jag är nyfrälst vad det gäller Gucci så har jag ingen koll.

Men tack för alla tips som trillat in hitills.

Jag har bilder på min brand new Gucci väska om du vill ha. Har fått en mega stor kasse i affären och en mycket intressant förpackning där man kan lägga väskan i.
Svar på tråden Hur ser man att en väska är en äkta Gucci