Inlägg från: Bebbe2006 |Visa alla inlägg
  • Bebbe2006

Hur ser man att en väska är en äkta Gucci

Kan vara omöjligt att se då de ofta tillverkas i samma fabrik.

Jag brukar titta på personen som bär väskan. Är det en trashig person så tar jag för givet att det är en kopia, är det en person som ser förmögen ut, så gissar jag att det är en äkta vara.

Fast man kan ju ha fel.

Jag vill bara säga att det egentligen är oväsentligt. Nästan ingen kan se om det är äkta eller inte, om det inte är dålig kopia.

• Bebbe2006
    Caroline05 skrev 2008-09-13 09:48:51 följande:
    Bebbe: Kan lika väl vara nån som inte har så mycket pengar men verkligen ville ha väskan. Haha. Tror inte att det funkar för att se skillnad...Eller ja, min erfarenhet är att dom som ser trashiga ut brukar ha dåliga kopior ändå :)
    Ja, så är det ju.

Vad jag ville säga är ju att det inte spelar någon roll om det är äkta eller inte eftersom de flesta inte ser skillnad. Om det syns att hon inte har så mycket pengar så kommer alla ändå att tro att det är en kopia. Varför ska hon då köpa en äkta?

Och om man har förmågan att se rik ut, så kan man lika gärna köpa en kopia eftersom alla ändå tror att man har en äkta och inte skulle befatta sig med kopior. :)

Ja, trashiga brukar ha dåliga kopior. Bara själva grejen att bära omkring på en dålig kopia gör ju att man ser trashig ut.
  • Bebbe2006

Sedan är väl det lite no no att ha "förra säsongens" väska när man har t ex Gucci. Inte för att folk i allmänhet vet vad som är this season, men ändå. Skall ju vara senaste.

• Bebbe2006
    Stella79 skrev 2008-09-16 09:42:01 följande:
    Jag tycker själv att jag ser ganska (trashig) ut, flerbarnsmamma med blondering å utväxt, billiga jeans osv....Men jag har smycken som e värda mer än en månadslön,så då menar du att folk tar förgivet att mina smycken är fake? Fast egentligen så bryr jag mej inte...Men det e kul å höra hur andra tänker...jag själv e ingen väskmänniska , eftersom jag oftast drar på en barnvagn...hihiFinns förmögna människor som inte lägger pengar på sitt utseende eller kläder oxå...
    Ja, om man har utväxt och billiga jeans, så är det stor "risk" att folk tror att en Gucciväska är en kopia. Jag brukar också köpa rätt billiga jeans, och har utväxt from time to time. Mina smycken är också äkta, men Gucciväska har jag ingen. Varken kopia eller äkta.

Klart att det finns förmögna människor som inte lägger pengar på utseendet, men nu diskuterar vi ju egentligen inte dem, utan vi diskuterar märkesvaror. Om man vet att någon är förmögen, så tror man kanske att den faktiskt har köpt en äkta.

Det är det enda jag försöker att säga, men jag är tydligen otydlig eftersom ingen verkar fatta hur jag menar, så nu lägger jag ned det.
  • Bebbe2006
    Stella79 skrev 2008-09-17 09:26:09 följande:
    Svar på #24
    Jo,jag förstår vad du menar..vet att tråden handlar om nåt annat!Ha en bra dag!
    Oj vad drygt! Så tråden handlar inte om märkesvaror längre, utan den handlar om dina smycken som är värda mer än en månadslön och att du är småbarnsmamma?
Svar på tråden Hur ser man att en väska är en äkta Gucci