Stella79 skrev 2008-09-16 09:42:01 följande:
Jag tycker själv att jag ser ganska (trashig) ut, flerbarnsmamma med blondering å utväxt, billiga jeans osv....Men jag har smycken som e värda mer än en månadslön,så då menar du att folk tar förgivet att mina smycken är fake? Fast egentligen så bryr jag mej inte...Men det e kul å höra hur andra tänker...jag själv e ingen väskmänniska , eftersom jag oftast drar på en barnvagn...hihiFinns förmögna människor som inte lägger pengar på sitt utseende eller kläder oxå...
Ja, om man har utväxt och billiga jeans, så är det stor "risk" att folk tror att en Gucciväska är en kopia. Jag brukar också köpa rätt billiga jeans, och har utväxt from time to time. Mina smycken är också äkta, men Gucciväska har jag ingen. Varken kopia eller äkta.
Klart att det finns förmögna människor som inte lägger pengar på utseendet, men nu diskuterar vi ju egentligen inte dem, utan vi diskuterar märkesvaror. Om man vet att någon är förmögen, så tror man kanske att den faktiskt har köpt en äkta.
Det är det enda jag försöker att säga, men jag är tydligen otydlig eftersom ingen verkar fatta hur jag menar, så nu lägger jag ned det.