Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Tjock kulan skrev 2008-09-07 09:12:10 följande:
    Hejsan Hur mäter ni era barns ben? innerbens längden eller? (så ni köper rätt storlek på kläderna?)
    ja, alltid innerbensmåttet mäter jag.
  • tjenixen
    Mikah skrev 2008-09-07 10:29:51 följande:
    Jag vet att nån hade köpt det i våras för jag hade tänkt att köpa det när jag var där i början på maj. men jag glömde helt bort det för jag hade inte skrivit upp det.Men det fanns i våras i allafall.pris och storlek minns jag inte.
    vaccumförpacka kan man ju även göra själv. Genom att stoppa i säck och använda dammsugaren sen. Ännu billigare:)
  • tjenixen

Vad "många" kläder man kan hitta för Gekås-priser på t ex ÖB och liknande nuförtiden. Softshelljacjor, bävernylonoveraller, joggingbyxor, döskallehoodar, fleecejackor.. för att inte tala om shampo och sånt. Då kan man ju koncentrera sig på att shoppa annat på Gekås ju:)

• tjenixen
    mamma till Leo skrev 2008-09-07 12:14:25 följande:
    jo jag vet .....När jag åker till Gekås, vilket iof blir andra gången för mig nu på söndag .....är det leksaker, inredning o underkläder jag inriktar mig på mest .....det andra har jag så mycket runt omkring mig
    ja, precis då kan man kika på annat. Strumpor finns för i stort sett samma peng på Willys med om man t ex är ute efter motivstrumpor. Men leksaker, inredning och underkläder är det jag mest kikar på jag med och en del ridkläder med. Förr var det ju mer kläder med då det inte gick att finna på andra ställen i de prisklasserna.
  • tjenixen
    MissKaos skrev 2008-09-25 11:33:00 följande:
    Du kan säkert ta med dricka in annars kanske du kan göra som pappa?, när jag var barn brukade pappa öppna en påse godis åt oss och ge oss i butiken och betala den tomma påsen på vägen ut! Inte en enda gång att personalen klagade på detta, snarare tvärt om "smart, hungriga ungar är inget kul" Det finns ju ett fik därinne oxå!
    Numer har flera butiker satt stopp för sånt har jag hört. De klassar det nästan som snatteri eller liknande så jag skulle inte göra så om jag inte frågat förut. Hur vet man att folk betalar det de öppnar? De kan ju lika gärna öppna en påse och sedan slänga den i sopen och strunta i att betala. Så jag skulle aldrig göra så. En tanke bara.
  • tjenixen
    Smultronhjärta skrev 2008-09-25 13:16:05 följande:
    Jag tycker inte det är ok med öppnande av varor i butik,tror inte att ngn butik tycker det heller..Jag har alltid med mig sonens "fjäsk" tex russin,kex,vatten,äpple i min väska.Inne på Gekås finns två fik med Selectaautomater med fika/kaffe/dryck etc. Finns även växlingsautomat så kontanter är ett måste om man ska handla där, gärna småpengar så slipper man växlandet När det ändå pratas om mygel i butik så har jag insett att det finns många som har satt det i system att "glömma" sina plastkassar tills efter de har betalat för att sedan säga ojdå och räkna med att få ta en gratis- detta gäller då inte Gekås men däremot på lokala Ica finns flera sådana och det är alltid samma personer*synd om de glömska *
    Nä, jag tycker inte heller det är ok. Många butiker tillåter inte att man dricker inne i affären heller då det kan spillas på varorna. Det finns ju fik och det finns så man kan köpa inne i affären både dricka då och fika så man behöver inte ta med något in. Jag har 9 ggr av 10 inga barn med mig då jag inte behöver det och de inte roas av det heller. Men annars kan man ju enkelt ha lite fjäsk som du säger, frukt eller liknande i väskan och då sätta sig i fiket och fika osv.
    Känner igen det där med plastpåsar i ica här hemma:(
  • tjenixen
    keno skrev 2008-09-25 21:54:07 följande:
    Har ni släpvagn med er?? Hur ska ni få plats med alla fynd?
    tänkte samma tanke:) Även om det är en kombi så lär det ju bli knökfullt då man åker 5 pers i en bil. Vi åker sällan fler än tre.
  • tjenixen
    keno skrev 2008-09-25 22:07:48 följande:
    Jag och min kompis fyllde min lilla Corsa tills vi knappt såg ut!
    Kan tänka mig det:)
  • tjenixen

Ett tips: Play doh-lera är ju ganska onödigt att köpa då man lika gärna kan göra egen för en billig penning:)

Vi åker ev ner i november och då är det julklappar som hägrar eller så väntar vi till våren då vi liksom egentligen inte behöver något nu. Har handlat så mycket av det som står på Ullaredslistan ändå här hemma  till lika bra priser. Har nappat på extraerbjudanden och sen har en klädaffär här haft halva priset på allt nu då de stänger för säsongen. De har bara öppet april-september. Vinterkläder har jag också lyckats fynda till barnen så det är bara tonårsdottern som ev behöver en jacka där och det blir ju liiite dyrt att åka 35 mil för att köpa en till henne då:)

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8