Ella Mia skrev 2008-09-08 15:03:25 följande:
Idag har jag pratat med försäkringsbolaget (Länsförsäkringar). Fick beskedet att i en befintlig bostad finns absolut inget krav om att sätta i plastskudd under diskmaskinen, men att det var bra att göra. Försäkringskillen sa att han inte heller trodde att de hade några sådana krav vid nybyggnation, men han var lite osäker där. Försäkringsbolaget rekomenderade mej att avvakta med plastskyddet tills vi inom kort ska renovera i köket. De menade att det alltid är en risk för vattenläcka när man är och grejer.
Precis så jag uppfattade mitt samtal med Länsförsäkringar för två år sedan, vågade dock ej vara tvärsäker eftersom saker ändras ibland...
Dom påpekade dock att det kunde ändå begränsa skadans utbredning och indirekt då storleken på självrisken ( procent på skadans reparationskostnad) eller om du har gamla "ytbeläggningar" som det blir åldersavdrag på... Så det är inte fel med plasttråget... Men är det en någorlunda ny diskmaskin och koppling skulle jag vänta till er renovering innan jag plockar dit tråget...