• Blå Flygare

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Tyvärr köper jag inte begagnat. Tycker det är för svårt att köpa på t.ex. tradera eftersom stl kan skilja sig så åt. Jag hade gärna köpt begagnat i secondhand-butik, men vet ingen sån i närheten.

Visst kan det lukta konstigt om kläderna när man tar hem dem, men det gör ju nya kläder med! Konstiga kemikalier som man inte vet vad det är, och provat av främlingar och tagits i av massor med fingrar. Men man tvättar ju kläderna innan man använder dem!

• Blå Flygare

Rokka Jill skrev 2008-09-03 20:31:12 följande:

D med N och A skrev 2008-09-03 20:25:49 följande:Hej du. Jag har aldrig fattat det med tygblöjor.Är det en insats i som man tvättar??Vad gör man när ungen bajsar typ på köpcentrum?tömmer blöjan och plockar ur "insatsen"? slänger man den då? Jag har varit mycket nyfiken
    Det finns lite olika varianter. Dels enkelt tyg som suger upp och som vecklas ut när man tvättar, dels blöjbyxor med en ficka i som man stoppar in ett sugande inlägg i.
    Om man är ute gör man som hemma. Tömmer bajset i en toalett och stoppar sen blöjan i en tvättpåse. Många väljer dock att bara använda tyg hemma och har engångs när de är på stan/hos folk. Det är ju inte så lätt att tömma bajset när de ammas, man kan behöva skölja i toaletten och då blir det lite söligare att släpa med sig sen.
  • Blå Flygare

Glömde: Det finns rispapper att lägga i för att samla upp amningsbajs så man lätt kan slänga det och rispappret i toan/hink. Men det funkar si så där tydligen; knölar ihop sig så gör det ingen nytta.

• Blå Flygare

Rokka Jill skrev 2008-09-03 22:28:06 följande:

tack så jättemycket för infon!!! hur många storlekar finns det egentligen på de som sitter ytterst?
    3 är vanligast. Finns mellanstl på vissa, men 3 brukar räcka. Eller så har man one-size som knäpps till mindre stl. Finns dock mest pockets (typ av allt-i-ett) som är sånna, få ytterbyxor. Har man lösa byxor så är istället blöjorna one-size.
Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???