• susannemalmö

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Jag köper nästan aldrig begagnade kläder till min dotter, tyvärr. Antar att det är av lathet, det är ju så lätt att hitta något när det finns i alla storlekar.
    men jag önskar att jag tog mig tid att göra det, det är ju mycket miljövänligare och man kan ju spara en hel del pengar. dessutom är det ju mycket äckligare att köpa nytt egentligen, de flesta tvättar ju inte kläderna flera gånger innan barnen använder den och alltså måste gå omkring i kläder fulla av kemikalier och skit.

Jag köper därimot gärna secon hand till mig själv, älskar att leta tills man hittar den där perfekta skinnjackan som redan är perfekt sliten eller de där riktigt snygga skorna som man kommer vara ensam om.

• susannemalmö

Tycker ni inte alls att det känns otrevligt att klä era barn i en massa kemikalier+

Filippa06 skrev 2008-09-03 19:55:18 följande:
    Håller med dej till 100%
  • susannemalmö

De flesta kläder är ju fulla av dem till man tvättat dem ett par gånger.
    Ullis 10 skrev 2008-09-03 20:01:42 följande:

?
  • susannemalmö

Ok, det är ju bra. Men jag tror att det är ganska ovanligt att man tvättar kläder flera gånger innan man använder dem.

Filippa06 skrev 2008-09-03 20:02:27 följande:
    nä jag tvättar plaggen ordentligt innan jag använder det första gången... Sen luktar de rent och nytt och ser nya ut fortfarande.
Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???