• Ari Gold

Okej att köpa begagnade barnkläder???

En till loppmamma här!

Vi är inte låginkomsttagare, snarare tvärtom - men med tre barn drar ju utgifterna iväg också. Barnkläder kan bli en rejäl utgift, särskilt om man som jag är ganska designintresserad och gillar barnmode.

Jag gillar att handla kläder...men det är inte något jag vill lägga jättemycket pengar på. Somliga lägger ju pengar motsvarande en hel utlandssemester om året bara för att köpa de allra finaste kläderna till sina barn. En sådan prioritering känns otänkbar för mig.

Istället håller jag nere kostnaderna genom att handla begagnat. Det jag inte hittar begagnat köper jag på rea eller outlet.

På så sätt kan jag köpa de kläder jag vill utan att det går ut över familjens ekonomi.

• Ari Gold
    Filippa06 skrev 2008-09-03 07:19:27 följande:
    Jag köper nytt av en anledning, jag älskar shopping älskar att strosa runt i butiker och välja snygga kläder.
    Detta är liksom anldningen till ATT jag handlar begagnat. Jag älskar shoppig, och den allra bästa delen med shopping är ju att göra ett bra fynd.

Dessutom gillar jag dyra kläder. Inte för att de är dyra...men många av de kläder/märken jag gillar är helt enkelt dyra. Skulle jag handla lika mycket och lika snygga barnkläder som jag gör idag fast till fullpris skulle det dra mååånga tusenlappar i månaden ur vår ekonomi.

Och jag skulle ju inte få ett dugg mer för pengarna.
  • Ari Gold

När vi hade tygblöjor till förstfödde så hade vi planerat att använda engångsblöjor borta. Men det var faktiskt så praktiskt med tygisarna så det blev att vi hade dem jämt, även om vi var på stan eller öppna förskolan etc.

Vi ärvde våra tygisar så de var okså begagnade. Begagnade tyglöjor suger ju bättre...

So what att någon anna kissat i dem innan? Kisset går ju bort till 100% i tvätten.

Vill man hålla på och störa sig på själva "tanken" på att någon annan kissat i ens begagnade tygisar eller kläder så kan amn väl lika gärna störa sig på tanken på att någon annan faktiskt kissat ut det vatten vi dricker. Men så kan man ju inte hålla på och tänka.

Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???