• Majsan70

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Vi köper inte begagnat. Våra barn har rätt till nya snygga kläder. Vi har råd till det o jag tog mig råd till det även när jag var ensamstående med dålig lön. De har heller aldrig behövt ärva efter varandra med undantag av vissa speciella plagg.

Att handla begagnat känns meckigt. Det är svårt att hitta nåt som ser så bra ut att jag skulle vilja ha det. Att handla på tradera o såna ställen känns bara xtremt jobbigt.

Sen lägger jag iofs inga värderingar i hur andra gör.

• Majsan70
    Pallas skrev 2008-09-01 22:56:37 följande:
    Mina barn har inga fula kläder.
    Nu skrev jag inte fula eller snygga kläder. Jag skrev nya snygga kläder.
  • Majsan70
    Moment22 skrev 2008-09-02 19:07:44 följande:
    majsan70: vad bra, då kanske mina kan få köpa dem av dina sen? Jag köper nämligen inget skit, vare sig nytt eller begagnat utan mina bar har kvalitetskläder som ibland är nya och ibland gamla. Dessutom måste ju nån sponsra dina klädköp.
    Jag säljer inga kläder vidare. Jag skänker till välgörande ändamål som tex. just nu en kvinnojour.

Jag skrev i mitt inlägg att jag inte dömer någon för hur de gör o varför skall jag dömas för att jag köper nya saker till mina barn?
    Sponsrar mina klädköp gör jag själv genom mitt jobb. Vem sponsrar dina? Du själv gissar jag på?
  • Majsan70

Ullis 10 skrev 2008-09-02 21:00:22 följande:

Håller med dig i allt. Skulle nog i de flestas ögon vara alltför glad i att köpa kläder till mina barn men JAG betalar dem. Därefter går de till soc. via en kompis.Detta är visst alltid ett känsligt ämne.
    Ja det är känsligt och tydligen får man inte tycka mot majoriteten. *suck* Jag bryr mig inte ett dyft om hur andra gör, men JAG eller VI (familjen) rättare sagt köper inte begagnat.
  • Majsan70
    Pallas skrev 2008-09-02 22:44:10 följande:
    Tolkade jag ditt inlägg fel när jag tolkade det som att ni inte köper begagnat för att era barn har rätt till snygga kläder?
    Ja du tolkade det fel!
  • Majsan70
    Pallas skrev 2008-09-03 19:19:13 följande:
    Majsan70: Då ber jag om ursäkt!
    Det är helt OK! Alla tolkar vi fel ibland o så även jag massor av gånger.
Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???