• Ullis 10

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Moment22 skrev 2008-09-02 19:09:22 följande:
    HAR NI TÄNKT PÅ...att så fort ett plagg är använt någon enda gång så räknas det som begagnat ALLTSÅ köper ni som inte använder begagnat kläder konstant för ni kan ju inte använda dem två gånger.
    Haha. Kul.

Nä, köper ej kläder som andra använt varken till mig eller barnen. Men alla gör väl som de vill!
  • Ullis 10
    Corpset skrev 2008-09-02 08:40:10 följande:
    Tja, du bör tvätta alla kläder innan de används ändå. Det är ingen tillfällighet att folk som arbetar i butik med att hantera kläder oftast har skyddshandskar.
    Oj, var då?
  • Ullis 10
    Majsan70 skrev 2008-09-02 20:46:47 följande:
    Jag säljer inga kläder vidare. Jag skänker till välgörande ändamål som tex. just nu en kvinnojour.Jag skrev i mitt inlägg att jag inte dömer någon för hur de gör o varför skall jag dömas för att jag köper nya saker till mina barn?Sponsrar mina klädköp gör jag själv genom mitt jobb. Vem sponsrar dina? Du själv gissar jag på?
    Håller med dig i allt. Skulle nog i de flestas ögon vara alltför glad i att köpa kläder till mina barn men JAG betalar dem. Därefter går de till soc. via en kompis.
    Detta är visst alltid ett känsligt ämne.
  • Ullis 10
    Pallas skrev 2008-09-02 22:44:10 följande:
    Tolkade jag ditt inlägg fel när jag tolkade det som att ni inte köper begagnat för att era barn har rätt till snygga kläder?
    Det var inte mitt inlägg, fast visst tycker jag det är kul med riktigt snygga kläder!
  • Ullis 10
    Teskedsmamman skrev 2008-09-02 23:20:14 följande:
    Det är ett känsligt ämne eftersom de som bara köper nytt till sina barn har en tendens att framstå som "fy vad ÄCKLIG du är som sätter begagnade kläder på ditt barn, fattiga råtta"... Jag säger inte att folk menar så, men många skriver så man kan lägga den tolkningen i det...För mig handlar det absolut inte om pengar eftersom jag handlade mest begagnat innan jag blev arbetslös och hade en inkomst på över 300 000/år, nu har jag högre FP än de flesta men handlar ändå begagnat, jag ser inte att jag har anledning att gnugga någon stackare med att "ha! jag köper bara nya kläder, fast jag skriver att var och en gör som de själva vill och att jag inte ser ner på de som köper mycket begagnat".Det ska alltid till en lång utläggning om VARFÖR, jag köper mycket begagnat OCH nya kläder på tradera - punkt slut.
    Och jag tycker självklart att det är ok att köpa beg. för de som vill. Det kan man ju göra med det mesta runt omkring sig - kläder, möbler, bilar, sportutrustning osv.
  • Ullis 10

När det gäller skor - gäller det alla skor eftersom alla går olika.

• Ullis 10
    susannemalmö skrev 2008-09-03 19:58:45 följande:
    Tycker ni inte alls att det känns otrevligt att klä era barn i en massa kemikalier+
    ?
  • Ullis 10

Men tvätta då om du är orolig! Kan ju inte köpa begagnat bara för att någon annan ska ta emot giftet först :).

• Ullis 10

Absolut, jag gör det då inte.

Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???