• Pallas

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Vi köper bara begagnat av flera skäl:

* Det är ekonomiskt = vi har råd att prioritera roligare grejer
    * Bra för miljön
    * Kläder av dålig kvalitet kommer aldrig till begagnatmarknaden
    * Vi slipper en jävla massa kemikalier

Jag köper aldrig utslitna kläder och de är varken omoderna, noppiga eller skitiga. Har köpt hela barnens höst-/vintergarderob för 300 spänn, alltså både inne- och utekläder och skor.

• Pallas

Jag tycker personligen att det känns bra mycket äckligare med alla kemikalier som finns i nya kläder. Det tar bra många tvättar innan de försvinner och vår familj slipper mycket av det genom att handla begagnat.

• Pallas
    Filippa06 skrev 2008-09-01 20:09:53 följande:
    Klart det är ban som haft. Men du har ju noll koll på vad det är för folk som haft dem. kanske är en jätte snuskig familj med noll hygien och skitigt hem.
    Men kläderna blir ju rena i tvättmaskinen. Annars vore det ju minst lika äckligt med de egna kläderna efter ett tag.
  • Pallas
    Majsan70 skrev 2008-09-01 22:39:17 följande:
    Vi köper inte begagnat. Våra barn har rätt till nya snygga kläder.
    Mina barn har inga fula kläder.
  • Pallas
    elvinaOstefan skrev 2008-09-01 23:09:21 följande:
    Men samtidigt så tycke jag att man ofta kan fynda massa nya och fina kläder på reorna, och det blir ungefär samma peng för begagnat.
    Njae, inte om man verkligen letar och inte köper första bästa. Härom veckan köpte jag tex ett begagnat fleeceklätt galonställ i _nyskick_ av ett svindyrt märke för 50 kr. Så billigt får man det inte på rea. Dessutom köpte jag ett par dyra vinterskor med lapparna kvar för 30 kr. Inte heller reapris, direkt.
  • Pallas

Majsan70: Och jag skrev att mina barn inte har några fula kläder.

• Pallas
    Majsan70 skrev 2008-09-02 21:04:19 följande:
    Ullis 10 skrev 2008-09-02 21:00:22 följande:
    Ja det är känsligt och tydligen får man inte tycka mot majoriteten. *suck* Jag bryr mig inte ett dyft om hur andra gör, men JAG eller VI (familjen) rättare sagt köper inte begagnat.
    Tolkade jag ditt inlägg fel när jag tolkade det som att ni inte köper begagnat för att era barn har rätt till snygga kläder?
Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???