• mamma är bäst

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Ibland träffar jag på folk som med äcklad min säger att de aaaaldrig någonsin skulle kunna köpa begagnade kläder till sina barn.

Jag blir förundrad. Visst, har man massor av pengar som man inte vet vad man ska göra med kan man ju köpa allt nytt. Själv är jag ensamstående med två barn som växer så det knakar. De går dessutom på dagis och sliter kläder och fläckar ner sig. Handlar ofta begagnade kläder på t ex Tradera. Dels har jag inte råd att handla så mycket nytt och dels tycker jag att det är onödigt till dagiskläder. Skulle gråta blod om barnen haft sönder sina nya kläder på dagis. Min dotter t ex, kom hem och hade rivit upp hela låret på ett par jeans, gick inte att laga. Dessa betalade jag totalt 48 kr för inkl frakt på tradera. Hade dessa kostat 249 kr på HM hade det svidit rejält.

Hur tänker ni andra?

• Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???
  • mamma är bäst

Kan tillägga att mina barn givetvis får nya kläder OCKSÅ, men dessa används med lite mer försiktighet, inte till dagis.

• mamma är bäst
    Majras skrev 2008-09-01 19:43:08 följande:
    Skulle aldrig kunna köpa beg kläder till mina barn som de ska ha närmast kroppen så att säga. Men däremot typ jacka och regnkläder tycker jag inte det gör något om de är begagnade.
    Hur tänker du då?
  • mamma är bäst

Ni som inte kan tänka er att handla begagnat - varför?

• mamma är bäst

Nä, underkläder är ju en annan sak.

• mamma är bäst

Men ni som tycker att det är ohygieniskt - alla som har hanterat de nya kläderna på väg från fabrik till butik, tror ni inte att en och annan bakterie hänger med där? För att inte tala om alla kemikalier? En tvättmaskin är ju till för att tvätta RENT, eller hur?

Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???