• whirlwind

Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!

Idag skulle jag ge min sex månader Nestle Plus Välling och paketet (som jag köpte för 2 dagar sen) var fullt med maskar!!! Fy fan vad äckligt!!! Det värsta är att igår åt han från samma burk (jag såg inte nånting igår). Har hört att nestle har varit 'snuskigt' förut men trodde att de hade skärpt till sig.
    Hur i h-vete kan de göra så? Har de inga kontroller? Grrr jag mår illa att bara tänka på de där små svart äckliga grejer i min bebis mat! Det här är så vidrigt!
    Vad ska jag ge min pokj nu? Han tål ju inte Semper. Det behövs inte säga att aldrig mer köper jag Nestle!
    Fy fy fy alltså!

• Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!
  • mia1980

Jag är imponerad av att alla verkar ha problem med Nestles grejor.
    Har alltid gett min son Nestle och har inte märkt något...

Wirlwind: Det kan ju vara som någon annan skrev... Kan komma från ditt skåp... Kolla det först innan du börjar skrika på Nestle...

• våsann

Det kan nog vara något överilat att gå till Aftonbladet eftersom mjölbaggar trivs som fina fisken i våra matvaror.

Visst är det äckligt, men inget ovanligt!

Städa ur ditt skåp ordentligt. Se till att inga smulor ligger kvar i hörnen för det gillar dom skarpt!

Anticimex har en hel del info på sin hemsida.

Lider med dig! Det är banne mig otrevligt!

• klarafina1

jag har oxo använt nestle i 10 år och har aldrig stött på något otäckt

• Göteborgstjej

Om du är säker på att de fanns där från början måste du kontakta dem! Skriv här hur det gick, jag är nyfiken! Du måste ju bli kompenserad ju!

• Helajni

Jätteäckligt men det händer ju tyvärr mer eller mindre för alla livsmedelsproducenter att det letar sig in saker som inte hör dit.
    Tror absolut att du får kompensation för detta från Nestlé.

Jag hittade på deras låg-laktosvälling olika doseringsanvisningar, det är INTE bra! När jag ringde o sa till så visste de själva inte om det...

• anne82

VA FÖRPACKNINGEN LITE ÖPPEN DÅ DU KÖPTE DEN KANSKE?
    JA,ANDRA TORRVAROR I DITT SKAFFERI BÖR KOLLAS,JAG HADE MASK(DÖDA MASKAR)I RISPÅSEN URK!!FY,VA VIDRIGT.
    NESTLE ÄR SAMMA SOM GAMLA FINDUS,DOM HAR BYTT NAMN BARA.
    NESTLE HADE MASK I BARNMATSBURKARNA LÄSTE JAG FÖR ETT TAG SEN.

• ahlcec

Helajni - Vad bra att du sa ifrån. Och ännu bättre att de inte visste om att dte var olika anvisningar - hade de vetat det och ändå sålt grejerna skulle jag blit superförbannad.

• CamoMillan

Ohhh Fy F.N rent utsagt. Tur att man har bojkotat Nestlé för länge sen!

• whirlwind

Nu har jag pratat med Nestle och de ska skicka nån kompensation till mig. emligt de, sånt händer ....
    Har städat skafferiet men har inte hittat nåt annat skadat. Ska också ringa Willys eftersom de måste kolla upp alla andra förpackningar.
    Usch, det är så hemsk.

• ahhhaa

Jag hittade levande maskar i en burk mangopuré från Semper för ett tag sen. Vill bara påpeka att inte bara Nestlé råkar ut för sådant... Men naturligtvis ska du kompenseras.

Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!