• LottaW

Kläder till prematurer

Jag kommer att få mitt andra barn någon gång i vecka 28-30. Jag ligger på sjukhus fram till dess och undrar om någon har hittat en hemsida som säljer små babykläder. Storlek 50 kommer att vara alldeles för stort för lilla bebisen.

• Svar på tråden Kläder till prematurer
  • Smileycat

Som sådan som Butte länkade till här uppe..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2008-09-01 01:02:50 följande:
    Som sådan som Butte länkade till här uppe..
  • Stora Havet

Hej,

Jag köpte en del kläder på Polarn & Pyret stl 40. Sedan vet jag att Ellos (ellos.se) har väldigt små storlekar (fr stl 36) på barnkläder, men bara via internet, inte i katalogen, bra priser dessutom. Babyland har också en prematuravdelning.

Lycka till med lillbebisen.

• LottaW

Tack snälla för tipsen. Jag får koncentrera mig på internettipsen eftersom jag inte får lämna sjukhuset innan det är dags.

• Buttelina
    LottaW skrev 2008-09-01 08:53:46 följande:
    Tack snälla för tipsen. Jag får koncentrera mig på internettipsen eftersom jag inte får lämna sjukhuset innan det är dags.
    den jag länkade till ovan finns i body och byxa också och i flera olika färger och djur i mitt galleri finns bilder med kläderna på lite större barn
  • cloudberry79

Tänk på att bebisen inte får ha vanliga kläder i början, storlek 44 brukar räcka gott tills dess att de får komma ur kuvösen (där är de nakna), storlek 36 kanske passar lite bättre, men de växer de snabbt ur De som har speciella prematurkläder är bättre i storlekar, material och tanke än de stora kedjorna, som har lappar på insidan osv (absolut inte bra för prematurbebisarnas otroligt känsliga hud.

Skillz that Killz 10k+
  • MsBeauty

Min son hade strl 44. När han var mindre än det var han i kuvös och värmebädd och kunde inte ha kläder, så mindre än 44 är ingen idé.

• mamma på vift

jag kan tipsa om tradera oxå. köpte jätte fina knappt använda kläder där till Max. Sen även http://www.laredoute.se/ har små prematur kläder.

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • MsRahkonen

fick veta att ellos har kläder för prematurer.. kika där..

• Bempan

Jag har sett strl 44 på H&M iaf :)

• hejpa

jag köpte mkt på tradera. tyckte det var onödigt att köpa en massa nytt och dyrt med tanke på att de bara har de kläderna en väldigt kort tid. de hinner liksom inte bli slitna.

• lucas1340

Jag hörde att många på prematuravdelningen när vi låg köpte kläder på www.me-and-my.com/. De andra såsom polarn ochpyret, Lindex, H&M. hade jätte stora storlekar även om de skulle vara st40. Min son som vägde 1430 kunde inte ha kläder där ifrån och me and my hade storlekar från 38. Hopppas du hittar nåt. Jag tycker det är jätte roligt nu när Lucas kan ha storlek 50

Svar på tråden Kläder till prematurer