• LottaW

Kläder till prematurer

Jag kommer att få mitt andra barn någon gång i vecka 28-30. Jag ligger på sjukhus fram till dess och undrar om någon har hittat en hemsida som säljer små babykläder. Storlek 50 kommer att vara alldeles för stort för lilla bebisen.

• Svar på tråden Kläder till prematurer
  • tjejkocken

ja du får nog ta stl 38(tror jag finns)eller 40...min dotter föddes i v 31 o 44 för alldeles för stort.men nån hemsida vet jag tyvärr inte.

vilken vecka föddes din första?

• LottaW
    Svar på #1
    Första barnet kom med planerat snitt i 38+0. Han var liten, men kunde ändå ha strlk 50.
    Den här kommer att väga någonstans runt 2-2,5 kg när det är dags att åka hem.
  • Mamma080413

hej. Hm var lite prematur kläder i stl 40 och 44, Åhlens har också lite gran vet jag. Jag fick mina tvillingar i v 29+4 när vi åkte hem kunde dom va stl 40, var lite stort men dom växer så snabbt. Hoppas allt kommer att gå bra för er...

• cloudberry79

Rekommenderar VARMT me&my, som har en hel del prematurkläder. PoP har lite, men de är så stora i storlekarna, så deras storlek 40 är som typ Lindex 50 (V hade sina PoP-omlottbodys länge efter vi gått över till vanliga babykläder). Nå, iallafall, Me&My, snabba leveranser och jättebra kvalitet+genomtänkt design, så inga skavande lappar på insidan av kläderna och amerikansk ringning på bodys för att slippa trä över så mycket plus mjuka mössor som passar små prematurbebisar. Kanske inte världens snyggaste färger, men så härliga!

meandmy.se/

Skillz that Killz 10k+
  • J71

Du kan titta på första klass hemsida www.1klass.se. Joha och Laban har en del prematurkläder. Även Lundmyr har strl 40, men de är stora i storleken. Jag tycker själv om Labankläderna som satt bra på min tjej. Hon var dock lite större än din lill* kommer att vara, då hon föddes i v 34.
    Vad det gäller butiker så vet jag att Ge-Kå´s i Ullared har lite prematurkläder. Jag såg också att Name It (det som tidigare hetat Exit) också hade en del i storlek 40.

• Ulla1974

Jag såg storlek 40 ngt på KapAhl.

• Bennina 82

exit har lite, barnens hus me.. fast dom har kanske ingen hemsida.. pop köpte jag mkt på stl 40. tvättade o tumlade dom en gång så va dom som 40 i strl. åhlens har ju också..
    lycka till me bebisen.

• Smileycat

IdaT är litet i storlek OCH har vissa storlekar ner till både 40 o 44 och 50..
    Har en bodysuit i stl56 från IdaT som är lika "stor" som en pjamas från KappAhl i stl44..
    Så en i stl40 där borde ju vara väldigt pyttig då med andra ord, där vet man iaf om att kläderna ÄR små och inte som på KappAhl att de har storlek44 men inte är såå små som man tror..
    Men i v28-30 så borde ju stl44 (i "vanliga märken" kansek vara stort med? bara en tanke..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kläder till prematurer