Min 3-åring har börjat stamma..Helt plötsligt.Varför?
Hej alla!
Vill bara dela med mig av en min historia som kanske kan vara till hjälp för någon. Min son började plötsligt vid 3,5 års ålder stamma. Det blev mer och mer och mer. Jag blev orolig och tyckte synd om honom, då han en morgon stammade fram (i stor frustration): - Jjjjag kakakakan iiinte sssäääga nånnånånåting!!!!
Jag är intresserad av kost och hur kosten påverkar oss människor. Alla har vi nog märkt hur barn blir efter dom fått för mycket sötsaker?
När sonen hade nattskräck så hjälpte Omega 3, Eskimo kids. Efter bara en vecka var nattskräcken HELT borta, efter månader av jobbiga nätter.
Så det första jag kom att tänka på när sonen började stamma var att jag slutat ge omega 3. Inhandlade direkt Pharbio Omega 3 kapslar på Apoteket och började ge dom. När det gått 1-2 veckor och jag inte märkte nån förbättring med stamningen så satt jag en hel dag och googlade sambandet mellan stamning och kost. Då hittade jag en man som stammat hela sitt liv och ingen kunde hjälpa honom förrän en doktor en dag gav honom mag-probiotika och på nån vecka hade han slutat att stamma!!
Det lät galet men varför inte prova, tänkte jag och gav sonen magdroppar från Apoteket. Första dagen märkte jag DIREKT skillnad, dag 2 var stamningen halverad och dag 3 HELT borta!!! Jag har ingen aning om det är en ren slump, men faktum är att han får droppar och omega 3 varje dag nu och stammar inte längre! Hoppas att detta inlägg kan hjälpa någon