Min 3-åring har börjat stamma..Helt plötsligt.Varför?
Min son är 3 år. Han är en glad pratkvarn. Pratar och tjatar hål i skallen på mig från det att han slår upp ögonen tills han somnar. Han pratar i sömnen med...
Hans ordförråd är rikt och han är framåt och självsäker till sättet.. Glad och påhittig. Det är MYCKET fart i honom han är inte still mer än han måste under dagen. "
Han går i förskola har gjort sen han var ett år.
Han håller på och byter tillbaka till sin gamla avdelning just nu..Kan det vara något sånt? Han är ju överlycklig för att få vara där.Inget ängslig eller orolig så jag tror inte det är det heller..
Nu undrar jag. Jag har själv inte en blekaste..
De sista två veckorna har han börjat stamma??
Helt ur det blå.. Bara denna helgen har det tilltagit..
Han stammar länge..Tycker jag.. det kan ta upp till 20-30 sek innan han får fram saker.
Inte hela tiden men kanske var tionde mening eller så..
Vet någon av er varför?
Jag har ingen erfarenhet av detta alls så jag gissar för mig själv tills jag vet..
Men dela gärna med er om vad ni tror orsaken är.
Ska prata med BVC imorgon men dom har inte alltid svar på saker och jag känner att jag vill bemöta problemet på rätt sätt..
Jag blir kanonglad för alla råd,tips och erfarenheter om era barn har stammat kortvarigt eller långvarigt och hur ni gjort och om det försvunnit och om ni vet orsaker..
Jag blir jätte bekymrad..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-31 23:07:07:
Jag vill tacka och bocka till alla som supportat mig i denna tråd!
Jag tänke bara tala om att problemet är nästan borta.. Vi märker att det kommer då och då när sonen är under stress och när han har bråttom och är ivrig men annar shar det nästan försvunnit. Vad som var lite annorlunda märkte vi i somras att varje gång vi åkte till Öland så tilltog det och försvann lika fort vi kom hem igen.. Kanske nåt i luften..hihi
Men iallafall så tack till er som var här och hjälpte en nervös mamma!