Vi hade inte heller en trevlig upplevelse med fototagning av Natalie. Vi var hos vanlig fotograf eftersom det inte inte var infört ännu att man maste ta pa polis/ambassad. N var 2 veckor och vi var tvugna att väcka henne sa hon vart sur och sömnig. Och som du sa Amarena, inte lätt att halla ögonen öppna med ljus rätt in i ögonen. Hon grät som jag aldrig hade sett tidigare.
Med Lucas har jag inte skaffat svenskt pass ännu, maste ju ta mig ända till Bern. Istället har jag schweiziskt ID-kort och där räcker att man tar med ett kort. Jag tog kort hemma med lucas liggande pa ett vitt lakan och sa mätte och ordnade jag pa datorn sa att det skulle bli rätt foto-storlek och huvudstorlek osv och framkallade som vanligt kort pa internet. Blev hur bra som helst och de godkännde det.
Jag hittade igar "sciroppo di grano" och genom glasburken ser det ut som sirap. Har inte öppnat och smakat ännu.
intehemma: Vi har en Nanny som kommer. Vi hade henne sedan innan, med Natalie, och hon har varit här och hjälpt mig mycket i sommar sa Lucas är van med henne.
Trist med tänder som gör ont. Hoppas det gar över snart!