Värmen har kommmit tillbaka även här på gott och ont
Lilla damen har de senaste nätterna somnat om utan bröstet, nästan i alla fall, har ammat henne kl 5 men det känns ok för ett tag i alla fall.Första natten vid kl 1 var hon hur arg som helst, stackars grannarna... Sen har det gått bättre. "Vanligtvis" (kan man säga det så snart?) Plockar jag upp henne och så somnar hon om innan jag hinner göra så mycket annat, ibland har hon tom somnat utan att jag plockat upp henne (hinner ganska många uppvakningar och omsövningar på en natt här ). Hon vaknar fortfarande ofta, men det behövs kanske några nätter till för resultat även på den fronten.
Intehemma: Ska försöka med ett "Schhhhh", vore väldigt skönt om det räckte. Tråkigt att man ska behöva dra ner på ammandet för att få dem att sova bra Ammar fortfarande innan eftermiddagstuppluren, på kvällen och ett par gånger på morgonen (vid 5 och vid 9)då hon vägrar äta annat till frukost.
Har fått så mycket energi av att sova lite mer att jag gjort hur mycket salsa, pesto och pesto rosso som helst. Blir även en hel del bröd i nya ugnen. Måste nog skaffa en frys till...
Amarena: Jag har ingen bärsjal så jag kan inte tipsa om det, men har en Ergo bärsele som jag tycker funkar jättebra. Den har länge varit (och är fortfarande) ett relativt säkert kort när fröken vägrar somna. Plus att jag tycker den är väldigt bekväm att ha vid promenader, resor osv. Har även satt fröken i den (på ryggen) ibland när jag varit i landet. men den hittar man kanske inte heller i Italien, beställde min när jag var i Sverige.