Inlägg från: Tuntalisa |Visa alla inlägg
  • Tuntalisa

Vi som bor i Italien. :-)

Tack carla!

Jag fick oxa leta ett tag men hittade hit. Visste inte om den lag under föräldrar (som den förra) eller allmänna.

Pa lördag aker vi till Toscana (Lido di Camaiore). Samma ställe som vi var pa en vecka förra aret. Hoppas pa solsken!

• Tuntalisa

Jag inser hur lyckligt lottad jag är med en kille som sover hela nätterna sen mitten av juli (drygt 2m gammal) Han bara gjorde det av sig själv... 12 timmar i sträck utan minsta ljud! Hoppas det haller i sig.

Med Natalie sa gav vi nappen när hon vaknade och da somnade hon om och när inte nappen funkade (vid 3-4 tiden) gav jag mjölk. Hon var da 3-4 manader. Vid 4 manader började jag ge ersättning pa kvällen och da sov hon hela nätterna utan att äta (fast nappen fick vi sätta in ett par ganger per natt tills vi tog bort den när hon var 1.5 ar).

Lycka till!

Var pa IKEA igar och köpte bord och stolar till Natalie (de där färgade för barn att leka med). Sa nu dukar hon för fullt med sina plasttallrikar mm. Gulligt.

Carla: hoppas verkligen du kan fa nagon hjälp. Later ju verkligen inte roligt!

• Tuntalisa

Jag gick upp ca 16 kg men har bara 3 kg kvar att tappa (väger normalt 60 kg). Magen hänger lite mer än vanligt men det gar väl tillbaka.

även mitt ärr var som en limpa och det tar nog ett bra tag innan det är normalt för nog tycker jag mitt ännu är lite svullet och ingen känsel har ännu kommit tillbaka (4 manader sen snittet). Snittet är även rött och kliar ännu lite. Jag antar att det är normalt...

Patata: synd att inte napp eller flaska är altenativ. Fast jag undrar ända om hon verkligen vaknar av hunger sa ofta. Har nog bara lite svart att somna om själv, eller vad tror du? Har du försökt klappa lite pa henne (medans hon ligger kvar) och sjunga eller nagot och fatt henne att somna om? Det kan kanske vara ide att prova sa hon lär sig somna om själv. Fast igen, du vet nog bäst själv, försöker bara hjälpa till men har kanske helt fel.

I morgon aker vi sa jag är tillbaka här om en vecka.

Kram alla!

• Tuntalisa

Tillbaks fran semestern! Det var jätterfint väder och Natalie (som fyllde 2 i fredags) lekte pa stranden och hade jättekul. Lucas (4 manader) är världens bästa bebis han var hur lätt som helst. Sov hela nätterna, lag i sin vagn pa strande pa dagarna där han somnade med hjälp av litte gubgade när han var trött. Pa kvällarna kunde vi tom ga ut och äta alla ihop (bara 2 kvällar at vi i lägenheten). Natalie kunde sitta ganska stilla och Lucas somnade snällt i vagnen. Fast visst, det blev ju inte sa mycket solande eller vilande pa stranden för mig eller min man men helt klart godkänt. Ett tips är att ta med nonnisarna för de gick upp till lägenheten med Natalie för att vila pa eftermiddagarna och hjälpte till att turas om med att leka pa stranden med Natalie.

Natalie somnar runt 9 pa kvällen och vaknar runt kl 7 och det var ungefär lika när hon var 1 ar förutom att hon somnade en aning tidigare da (och utan grat som det ofta blir lite av nu).

• Tuntalisa

Ja, jag har verkligen haft tur och fa en sa snäll bebis. Jag antar han blir ett riktigt busfrö när han är äldre istället...

Hur gar det för dig Patata med nattamningen? Jag maste ju tyvärr nu langsamt sluta amma eftersom jag börjar jobba i november.

Lucas har provat morotspuré igar och idag. Han rörde runt det lite i munnen och sen spottade han

• Tuntalisa

Patata: va bra att det gar bra. Konstigt att hon vill upp men sen ner igen

Vi har en granne med en ny hund som skäller sa vi har vaknat de senaste 2 nätterna. Jobbigt!!! T.o.m min lille Lucas har vaknat till nagra ganger sa jag har fatt ge nappen. Om de fortsätter tänker jag ga och prata med ägarna. Vad tycker ni? Ska man bara acceptera?

• Tuntalisa

Amarena: va skönt att det verkar ga mot rätt hall, att sova mer pa natten än dagen.

Jag har bokat resa för min mamma att komma hit i december. Jag haller mig här över julen. Det är sa mycket dyrare att resa över julen och vid tva jular har vi fatt vara resor ändrade (tidtabellsändringar) vilket har bidragit till extra kostnader sa jag undviker att resa över julen i fortsättningn

Carala: oj va duktig han är din kille! Vi har försökt lite smatt hela sommaren att ta bort Natalies blöja men hon vill inte...

• Tuntalisa

Hej hej... Tittar oxa bara in som snabbast. Saaa lite tid att skriva men jag läser oftare.

Min lilla 2-aring charmar oxa alla här. Hon är ju sa blond (titta pa mina nya bilder om ni vill) och det är ju lite ovanligt. För nagon dag sen hörde jag henne säga "Che bionda". Hon far nog höra det rätt ofta

Svar på tråden Vi som bor i Italien. :-)