• CherryGirl

Framkalla kort!

Tänkte framkalla en hög med kort på våran lilla tös, så tråkigt att bara ha korten i datorn och tänkt om den skulle krascha (ve och fasa)
    Har bränt ut korten på skiva, men ändå!

Så nu undrar jag om det är någon som kan rekomendera mig ett bra och billigt ställe där man kan framkalla sina kort?
    Har aldrig framkallat kort ifrån datorn förut.

• Svar på tråden Framkalla kort!
  • CherryGirl

Ok, är det ingen som har priser på vad korten kostar stycke när man framkallar..?

• CherryGirl
    Lilla Mimsan skrev 2008-08-28 10:44:01 följande:
    crimson.seRekomenderas från fotografer. Bra priser
    Det var inte så billigt 1,50 + moms, frakt och grejer.
  • CherryGirl
    mollo skrev 2008-08-28 10:40:02 följande:
    www.extrafilm.comdär kan du ladda in dina bilder från datorn till deras sida och skicka in din beställning via nätet. det gör jag. dom är jätte bra!
    Den var bra bara 98öre/kort + 39kr i frakt!
  • CherryGirl
    Cia o krabaten skrev 2008-08-28 10:46:24 följande:
    Extrafilm eller fujiFramkallade just på fuji för första gången och blev helnöjd!Dessutom hade de kampanj med 100 foton gratis! SLut nu dock...

Fuji var billigt också 65öre/kort.. och 29kr i frakt..

• CherryGirl
    aprilsill skrev 2008-08-28 10:58:46 följande:
    Håller med, fick bäst betyg i en undersökning i aftonbladet också. Plus att dom var INTE dyrast. 1,90 per kort tror jag, billigare ju fler sonm framkallas.
    vad menar de med detta:
    Expeditionsavfgift 150:- tillkommer på kopior från digitala original på datamedia eller via FTP. Beställningar direkt från Frontweb tillkommer inga avgifter förutom postens.
  • CherryGirl
    mollo skrev 2008-08-29 00:12:42 följande:
    om du blir medlem på extrafilm så får du massa rabatter med. så du behöver oftast inte räkna med frakten. och ibland är det 30% på hela din beställning.jag tycker det är billigt och bra!
    jag fick inga rabatter alls när ajg blev medlem där igår.. Humm.. hehe
  • CherryGirl
    Micke skrev 2008-08-28 17:11:57 följande:
    Skickar du in bilderna på annat sätt än via deras hemsida (tex skickar in CD-skivor) så kostar det 150 kr extra.
    Aha, ok då fattar jag! Hehe Tackar!
  • CherryGirl

När jag kollar på alla sidor verkar det som om 11x15är standard måttet, är det så?
    För mina kort jag har hemma är 15x10 allihopa..
    x11cm så går de ju inte plats i fotoalbumen ju!

Svar på tråden Framkalla kort!