• Gmml

Hur mycket är pappan delaktig???

Oj, vilka pappor ni har till era barn!!
    Klagar visserligen inte på min sambo när det gäller att vara en bra pappa, men jag kan ju inte påstå att han släpper allt för barnen när han kommer från jobbet.
    Näää, då har han ju jobbat o vill koppla av!!...ja så säger han iaf.
    Jag försöker påtala att jag har ju varit hemma med barnen hela dagen o behöver lite avlastning/omväxling o få göra nåt annat ( typ städa, laga mat eller åka o handla), men då får man bara höra hur trött han är när han jobbat.
    Så det blir jag som får ha barnen ganska mycket på kvällen oxå...eller vi hjälps åt, men det är absolut inte som många av er skriver att när han kommer från jobbet tar han barnen.

Å en annan sak....ni som skriver att ni delar på allt som gäller hushållet. Gäller det även såna sysslor som att fixa med bilen (tvätta den, se till att den servas, byta däck osv), fixa med båt ( eller husvagn eller vad ni nu har),renovera huset, trädgården (klippa häckar, lägga sten o dyl)....ja såna saker??
    Den diskussionen har vi haft tusen gånger när jag påpekar att han borde vara mer delaktig i sånt som att plocka undan hemma,diskmaskinen, dammsuga, ja allmän städning.
    Då får jag till svar,"javisst...om du även hjälper till med bilen, båten o trädgården och allt annat som ska göras ute.".
    Jag anser att de vardagliga sakerna (som städning) görs ju hela tiden medans "hans saker" görs ju bara ibland, man byter ju t ex inte däck varje vecka.
    Detta köper han inte utan diskussion.

Men som sagt, en bra o delaktig pappa, det är han definitivt!

Svar på tråden Hur mycket är pappan delaktig???