• CJK

Någon med två missfall i rad och som sedan lyckats?

Jag har fått missfall två gånger i rad nu, första gången i v8 och andra gången i v7. Tydligen gör man ingen utredning förrän efter tre gånger. Någon som har haft missfall två gånger och sedan lyckats? Någon som har fått göra utredning redan efter två gånger? Skulle så gärna vilja veta vad det beror på, om det är något man kan rätta till.

• Svar på tråden Någon med två missfall i rad och som sedan lyckats?
  • Sunflower

Ja, jag har haft ett MA och sen ett MF, och efter ett och ett halvt år, så blev jag äntligen gravid igen och det gick bra. Har en ljuvlig liten dotter som blivit 9 månader gammal nu.

3:e gången gillt alltså

Hoppas att det lyckas för dig också! När man har fått barn känns alla tråkigheter med missfall väldigt långt borta.

Lycka till!

• CJK

Tack för de uppmuntrande orden och stort grattis till din dotter!

• Minna72

En väninna till min väninna fick två (eller var det eventuellt tre?) missfall men lyckades sedan behålla det och för tre veckor sedan födde hon en fantastisk liten son! Ge inte upp...

• Toadette

Jag väntar barn efter 2 mf! Vi fick göra en utredning, eftersom det dessutom tog tid att bli gravida mellan mf, där inga fel hittades. Och samma månad som sista besöket på fertilitetskliniken blev jag gravid. Nu är jag i v.23 och det känns helt otroligt, jag trodde aldrig att vi skulle hamna här.
    Enligt läkaren på fertilitetskliniken är det inte alls ovanligt med 2 mf och det behöver inte alls betyda att något är fel!
    Lycka till!

• Laisa

Hej
    jag har också haft två MA i vinter, och är nu i vecka 15 på tredje gången. Båda MA inträffade runt vecka 7-8, var in på tidiga VUL som visade att det inte fanns liv. Denna gång har liv konstaterats i både vecka 7 och 10, och om tre veckor är det dax för det stora UL och det längtar jag till! ÄN så länge känns allt i sin ordning, men visst, man vet ju aldrig... Men jag tror att två MF/MA är inte helt ovanligt ändå, utan att nåt behöver vara fel. Det är kroppens sätt att göra sig av med något som inte är friskt, man får se det så även om jag vet att det är svårt... Men lycka till, som du hör är vi några som lyckats!!
    Kram till dig!

• kaha

Hej

Har en vän som hade två missfall. Efter det har hon fått tre barn inom loppet av 5 år.
    Förklara det ni.
    Kaha

• Meli

Min svägerska hade två missfall 0på två hela år. Efter det fick hon två barn med 13 månaders mellanrum

• Jojjann

Min kusin fick barn för en dryg månad sedan efter att hennes två första graviditeter slutade med mf. De hade inte börjat någon utredning men sista graviditeten följdes upp lite noggrannare, med bl a ett tidigt vul tror jag.

• CJK

Ni som har lyckats efter missfall, har graviditeten känts annorlunda på något sätt? Andra graviditetssymptom till exempel?

• jelt

En läkare sa till mig att det är vanligt att man kommer en liten bit första gången, lite längre andra och lyckas på tredje försöket! Så blev det för oss! men nu verkar turen ha vänt igen... Suck!

• Toadette

Jag måste nog säga att jag hade mer symtom de första veckorna under denna graviditet än under de andra 2. Jag mådde jätteilla med en gång vilket antagligen berodde på att jag hade mycket graviditetshormoner denna gång. Dessutom testade jag positivt ganska tidigt 5 dagar innan BIM denna gång medans det tog några dagar innan jag fick plus de andra gångerna.

• Julmust

Jelt: För mig är det tvärt om, vi kom till vecka 7 i augusti i fjol (på tredje försöket), till vecka 5 i december och därefter inget...

Jag försöker tänka att vi ska försöka 1,5 år innan vi tar hjälp, men jag börjar misströsta. Det kanske vore bättre att ta kontakt nu, jag vet ju inte hur lång tid det tar att få hjälp.

• Belier

Jag fick ett missfall i 8:e veckan. Väntade i två månader för att läka, blev sedan gravid men fick missfall igen i 7:e veckan. Tredje gången försökte vi redan efter en mens, dvs. andra månaden. Denna gång lyckades vi och jag har nu en liten flicka på 2 månader!!!! Tredje gången gillt inom 6 månader.

• Höns mamman

Hej! Jag har också fått två MF på ett och samma år. Det är fruktansvärt!! Men tredje gången lyckades vi, då fick vi vår älskade son som snart blir 9 mån!!!! Tappa inte hoppet! Allt känns svart när det händer men livet ljusnar tillslut! Lycka till! Kram

• pringles

Någon här som varit med om att inte graviditethorment att ökat som det skulle?

• magnuros

Tredje gången gillt! Vi hade 2 o har en dotter som är 2,5 år nu - 2 missfall nu igen så jag håller tummarna för ännu ett "tredje gången gillt"

Cher up, love! Det kommer att gå bra!

• Pilleluring

jag har fått ett mf och ett ma, och nu är jag gravid för tredje gången, och är i V27, så än så länge verkar det gå vägen, ge inte upp. lycka till!! Kram

Svar på tråden Någon med två missfall i rad och som sedan lyckats?