• Sixtisix

epidural bedövningen!!

Gör den ont??????? hur känns den ungefär?

• Svar på tråden epidural bedövningen!!
  • Bembu

Var så inne i havet av värkar så kände bara lättnad när den tog. Gjorde varken till eller från när dr satte den =) men super nöjd vart jag efteråt när jag äntligen kunde slappna av igen :)

• Förälskad

Hejsan TS!! Du har troligtvis mycket ondare utav värkarna så att epiduralen känns som en dans på rosor. Läkaren bedövar innan han lägger eppiduralen också, så sticker känner man knappt. Man får lite värk i ryggen, men inte värre än vanligt ryggont. Man kan även känna lite tryck. Mer obehag än smärta, tycker jag!! Kan naturligtvis kännas olika från person till person, jag älskade den!

• krakel

nu hade ju jag en massa pinvärkar så ja jag kan försöka att beskriva,,

fick lustgas så jag skulle kunna ligga stilla över huetaget..

så bedövade Dr med lokalbedöving och sen stack han.. det spände med bedövning sen inget...

det som ingen sa dock är att man kan få en nervryckning genon kroppen och det fick jag.. men det gick över på en sekund.. men man behöver ligga stilla....

så med andra ord.. kände NADA.,,,

• LillaPy

Kändes lite när den sattes i ryggen, men det var ingenting mot de täta värkar jag hade. Säger som Bembu att det var en befrielse när den började verka och man kunde slappna av. Men fick ta värkstimulerande senare för förloppet kom av sig.

• Bejjan

Har bara fått den en gång, med min första och jag är spruträdd, men kan säga att mitt under värkarbetet så kändes den inte alls!

• varm

Den gjorde jätte ont men det var det värt. Väntar nu mitt andra barn och tvekar inte en sekund att ta den igen.

• mars dotter

du kanske är som jag? att man inte tycker de är lite irriterande när folk skriver, ja looovar du kommer vara så uppe i allt så du struntar i hur de känns" , eller, ja hade så ont av krystvärkarna så de kändes lättat och som en dans på rosor att sätta bedövning jämfört med värkar osv. osv.

Jag kan säga så här
    Det gör inte ont!
    Visst kanske sticker till lite, men det gör ju vanliga sprutor också. Inte värre alltså, jag var inne på att de skulle göra skitont för att ja hört det fårn vääldigt många. Men ja blev helt ställd när dr sa, så då va de klart!
    jag tittade på honom som om han vpre dum o huvudet, Typ " jag trodde inte du hade börjat"...

hehe

• Namnam

Den gör ont.
    Men för mig blev det nästan som en lättnad att det gjorde ont någon annan stans än värkarna.
    När sedan bedövningen börgade verka var den himmelriket

• Namnam

Det känns som det "är", de sticker in en nål mellan ryggkoterna.

Svar på tråden epidural bedövningen!!