• chiqita

Ni som testat minus innan, vilken dag efter ÄL fick ni plus?

Många som undrar med mig, så nu skapar jag en omröstningstråd kring ämnet.
    Av er som testat minus dagen dagarna innan ni plussade, hur många dagar efter ÄL fick ni plus på testet?

Kommentera gärna om ni har mer information att dela med er av, exempelvis om ni har lång eller kort lutealfas etc. Hoppas på många svar nu!

(¯`°?.¸ ♥♥♥ Hoppas... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som testat minus innan, vilken dag efter ÄL fick ni plus?
  • HEL

Hade då äl på dag 18, alltså minus på dag 28 och plus dag 31. Första gången jag blev gravid vet jag inte när jag hade äl men fick minus på dag 27 och plus på dag 31 även då. Sen har jag haft ett utomkveds emellan barnen då fick jag minus 17 dpo och sedan plus 18 dpo (äl dag 17, - dag 34, + dag 35).

• chiqita

*puffar lite* Fler som vill dela med sig?

(¯`°?.¸ ♥♥♥ Hoppas på plus och fyller år idag! ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Piripiri

Oj, nu måste jag fråga: du som röstat 3-5 dagar efter ÄL, vet du SÄKERT när ägglossningen var? Alltså gjorde du ägglossningstest eller hade en tydlig temperaturhöjning?

Det låter så otroligt tidigt så det ligger ju nära till hands att tro att ägglossningen kanske var lite tidigare?

• snappi81

första neg 13 dpo, pos 16 dpo
    andra 8 dpo (slutade i mf, och hade inte testat innan dess)

Röstade på bebisen som tillslut kom!

• chiqita

ahh... utifrån ovanstående statistik verkar det som att det varierar ganska stort... så för att vara så gott som säker på sitt resultat bör man vänta till efter bim med å testa, men man kan eventuellt få plus redan dag 10 dpo... Ni som testat pos tidigt, har ni lång eller kort lutealfas? 

(¯`°?.¸ ♥♥♥ Hoppas... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • livetärenhoraochjagharingapengar
    Piripiri skrev 2008-08-22 09:30:53 följande:
    Oj, nu måste jag fråga: du som röstat 3-5 dagar efter ÄL, vet du SÄKERT när ägglossningen var? Alltså gjorde du ägglossningstest eller hade en tydlig temperaturhöjning? Det låter så otroligt tidigt så det ligger ju nära till hands att tro att ägglossningen kanske var lite tidigare?
    nu var det inte jag som svarade i enkäten,men jag +ade äl+4 samma dag hade jag nidis, och jag tempade och inseminerade så det är absolut korrekt
Svar på tråden Ni som testat minus innan, vilken dag efter ÄL fick ni plus?