• Anonym (HJÄLP)

Hon hade SEX med sin FARBROR *långt*

Min bästa väninna har drogat tidigare i sitt liv när hon va ung ca 15-19 år
    nu har hon sambo och barn.
    hon berättade en mycket HEMSK sak för mig som hon inte berättat för någon annan än sin sambo
    Hon va mycket ledsen när hon berättade detta hon tittade mig nästa inte ens i ögonen för hon skämdes så!

iaf så berättade hon att under tiden hon missbrukade så började hon ungås med hennes farbror (hennes pappas bror)som oxå missbrukade/missbrukar.
    han är betydligt äldre och hon va väl ca 16-17 år då.
    iaf så började han att bjuda henne på amfetamin o allt va trevligt o "sunt" till en början sa hon, men sen började han att sätta på porrfilmer när hon va där.
    Han började leka med sin kuk och ville att hon skulle ta på den, hon berättade att hon sa nej fleeera gånger men han lyssnade inte. han gav henne mer tjack och något annat som man skulle bli "kåt av" iaf så berättade hon att dom hade sex med varandra tillslut Hon hög som ett hög hus.
    sen så berättade hon att hon va dit och de hade sex en till gång då hon inte va lika "påtänd" och hon berättade att hon bara ville krypa ur sin kropp under samlaget.
    ska tillägga att min vän va väldigt dålig psykiskt under tiden hon missbrukde.
    Min väninna berättade för mig vilken ångest och skam hon bär på =(

Men allt detta gör mig så ledsen. min väninna berättade om skammen hon känner och om hennes sambo som är nå grymt äcklad av detta och kallar henne hora när dom blir riktigt osams =(
    vet inte vad jag ska känna el tycka!!!?!?!
    Snälla hjälp mig att få reda ut detta för jag tänker på henne och de hon berättade... nästan konstant efter jag fick höra det!!

• Svar på tråden Hon hade SEX med sin FARBROR *långt*
  • Anonym (Analysten)

Jo, minst 90% av alla FL användare vet ju direkt vem hon och farbrodern är. Läster du trådstartaren, så är det 4 personer som vet.
    1. Hon själv
    2. Farbrodern
    3. Sambon
    4. TS

Anonym skrev 2008-08-20 23:56:18 följande:
    tycker som många andra att det borde göras en anm'lan men att hon själv ska göra det och att du kanske oxå efter att ha hört detta borde prata med en kurator du oxå. men tänk om hon ser att du skrivit detta på en publik sida på nätet? tycker faktiskt att du hänger ut henne lite.
  • Anonym (HJÄLP)

Hon är väldigt skeptiskt till kuratorer och psykologer vet inte riktigt hur jag ska få henne att gå dit, hur jag ska lägga upp det?! skulle juh säker vara bra för henne för hon mår inte bra av detta!!

• Qywez

Anonym (HJÄLP) skrev 2008-08-20 23:55:07 följande:

ja visst hon berättade att de är han som drar upp det jämt aldrig hon och då är de för att uttrycka hur äcklig han tycker hon är och vilken hora hon varit! =( de är tragiskt! men han mår juh inte heller bra av detta =(
    Han mår inte bra av detta??
    Detta hände väl "innan" dom möttes??
    Hade min man slängt min incest i mitt ansikte, ens "en" gång, så hade han varit ett minne blott!
    Om hennes kille är man nog för henne, så ger han henne stöd, så hon orkar bearbeta detta med en expert, inte sänker henne mer, genom att kalla henne vidriga saker.
    Man skäms som f-n, för något som man egentligen är osyldig till, ingen annan har rätt att döma en och slänga skit på en, då är man inte bättre än förövaren själv, vad säger det om killen?!!
    Hon blev "utnyttjad" av en släkting, som mycket väl visste vad han gjorde, hon var ett offer i den situationen pga, drogerna och hans maktpositon!
  • Anonym (HJÄLP)

Qywez

Dom va inte tillsammans när detta hände, dom träffades knappt som vänner ens när detta hände hon va juh så sjuk i sitt missbruk. Hon berättade för mig att hennes kille är väldigt sur på henne för hon hade tagit med han dit en gång, men de va tydligen månader efter incesten hade ägt rum.

• Censur

Vilken jävla sambo!

Det måste kännas förjävligt för henne att må dåligt över detta och då ha en sambo som kallar henne för hora istället för att älska henne och ge henne det stöd hon verkligen behöver!
    Herregud!

• Anonym (HJÄLP)

mm och de värsta är väl att hon försvarar honnom tycker jag! hon säger att hon säker förtjänar att höra de glåpord han säger till henne pga det hon har gjort

• Censur

klart hon säger det. Hon tror ju att det är så!
    Hennes självförtroende är ju nere på botten och krälar...
    Fy fan... hur kan man behandla sina barns mamma på det sättet`?
    Snacka om orespekt och kärlekslöst!

• Qywez

Med tanke på hennes missbruk, hennes förflutna och hennes killes osmakliga beteende, så kan man inte låta bli att undra, hur hon lever idag, det verkar ju som hon går i samma fotspår av självförintelse?!
    Hur mår hon idag, med livet?
    Är han så bra för henne, stödjer han henne, ger henne trygghet och allt annat sunt, som ett förhållande bör bestå av?
    Dessa frågor behöver du inte ge mig svar på, om du inte vill, det var mera frågor för dig som hennes vän att fundera på.
    Jag hoppas du kan övertala henne att söka hjälp, för annars ligger den ruttna skiten inom henne och är som en infekterad böld av oberarbetade känslor!
    Det första hon måste inse, är att hon inte är skyldig, utan är ett offer av det som skedde!
    Skiten kommer alltid att finnas kvar, liksom minnerna, men man kan leva med det, man kan prata om det, utan den smärta av sorg och skuld hon har idag, dvs, om man får hjälp att bearbeta det!

• Anonym (HJÄLP)

Tack!

• yousef

Anonym (HJÄLP) skrev 2008-08-21 00:24:54 följande:

Hon är väldigt skeptiskt till kuratorer och psykologer vet inte riktigt hur jag ska få henne att gå dit, hur jag ska lägga upp det?! skulle juh säker vara bra för henne för hon mår inte bra av detta!!
    Aj, killen verkar inte helt ok heller, men det är ju inte det som är frågan.

Men, om tjejen, du kan vara med henne och hjälpa till och ringa och boka en tid. Öppenpsyk eller närmaste vårdcentral - det går bra att helt enkelt säga att man mår dåligt i huvet. Kolla datumet, och sen när tillfället kommer, ring eller gör henne sällskap dit.

Även om läkarn inte kan göra så mycket första gången (förutom att skriva ut ssri/downers) kan det vara jvlgt skönt att prata med någon opartisk utomstående. Och sen få någon mer passande kontakt eller kanske återbesök.
Svar på tråden Hon hade SEX med sin FARBROR *långt*