Inlägg från: Hobs |Visa alla inlägg
  • Hobs

Rakhyvel?

Hej!

Jag rekommenderar absolut rakhyvel med säkerhetsrakblad. Har använt Gilletes lurendrejeriprodukter många år (Sensor, Sensor Excel) och en dyr Philips också under många år.

Använder sedan ett tag en sådan:
    www.classicshaving.com/catalog/item/522941/190429.htm

Är ruskigt nöjd. Plötsligt blev det kul att raka sig igen. Den är snygg, tung, billig i drift och man kan raka sig snabbt eller makalöst nära om man vill.

Plus att man slipper bli lurad av Gillette & Co och köpa deras dyra skräpblad som man avverkar i snabb takt.

Läs mer:
    en.wikipedia.org/wiki/Safety_razor

• Hobs

Jag hade tur att få en Merkur i present av min flickvän =)

Och apropå skum; hittils har jag använt vanligt skum, men jag gissar att om du klarar dig utan med Gilette bör du klara dig utan med säkerhetsrakblad också.

Om något blir det enklare - man använder båda sidorna av bladet, så man behöver inte skölja rent lika ofta. Dessutom sköljs det rent direkt, fastnar aldrig som med trippel-rakbladen från Gilette.

Man kan nog hitta väldigt olika priser på hyvlarna för säkerhetsrakblad, men oavsett blir det billigare i längden. Att herr Gilette uppfann sina rakblad hade ju bara med pengar att göra - han kunde ta mer för sina speciella blad än de gamla säkerhetsrakbladen.

Svar på tråden Rakhyvel?