Inlägg från: cruZZe |Visa alla inlägg
  • cruZZe

Rakhyvel?

Gilette fusion power. Värd varenda krona enligt mig.

• cruZZe

PS den fungerar lika bra på hela kroppen som bara ansiktet

En bastu, några öl och en fusion power är allt man behöver för att komma laddad och fräsch till sängkammaren

• cruZZe

300:- i månaden? Bytte du raklblad varje dag eller rakar du björnfällen framför TV´n?

Själv gör jag nav med ca: 4 blad på en månad, vi snackar juh inte direkt engånshyvel här. Ett blad pallar utan problem för 5 rakningar.

Nackdelen med rakaparat är att man blir inte slät.

Nixx skrev 2008-08-21 10:17:01 följande:
    Efter att ha insett att jag bränner typ 300kr+ i månaden på blad till den överprisatta gilette hyveln. Köpte jag en schysst rakapparat och skrattar varje gång jag ser prisen på blad i butiken.
  • cruZZe

Det enda jag provat förutom Gilette är Wilkinson sword. de är välok, men gilette ger lenare rakning och mindre skärsår.

diwic skrev 2008-08-21 20:53:36 följande:
    Hmm...lite surfande och det verkar som om att Merkur har lite billigare rakblad (49 kr för 10 st på gents.se, jämfört med Gillettes som kostar över 100 kr). Å andra sidan får man lägga ut lite mer för hyveln (295 för billigaste modellen), men på sikt lönar det sig ju. Någon som har testat?Jag har själv aldrig använt något raklödder när jag rakat mig utan bara duschat lite för att göra huden mjukare. Måste man ha det till de här hyvlarna tro?
Svar på tråden Rakhyvel?