Tar ej flaskan... (Tar inte napp heller.. ) =(
Usch vad tråkigt för er att barnen inte vill ta nappflaska, har ni ammat länge innan ni försökt med nappflaska och napp?
Jag började ge min dotter ersättning helt när hon var 3 veckor ungefär (pga att amningen inte fungerade pga olika saker) och som tur var så tog hon nappflaskan jättebra och har gjort sen dess. Eftersom hon är flaskbarn har hon ju ett större behov av "snuttandet" så ibörjan försökte vi med napp sånna där platta som dem allra felsta napparna är som dem säger är så bra.. mmm visst! hon har alltid totalvägrat ta sånna nappar! dem ända napparna hon tar är dem som är runda!! och hon kan inte vara utan dem nu (är 10 veckor gammal idag) prova dem om ni inte försökt redan! dem finns på lekhuset och brio vad jag vet :) där har iaf jag köpt dem! kostar mellan 29-35 kr för 2 st.
vet inte vad det finns för tips att ge när det gäller flaskmatningen när dem inte vill ta flaskan, dels finns det ju lite olika varianter av flaskor men har ni provat att dutta nappflskan på tungan lite så att dem känner mjölksmaken? och sen trycka pipen" mot gomen?