Tar ej flaskan... (Tar inte napp heller.. ) =(
Jag har en 3½ månaders liten tjej som vi gett ersättning till ibland sen hon var tre veckor. De första veckorna vägrade hon flasken helt och hållet, sen efter ett tag så åt hon 40ml (inte mycket) per gång men tillräckligt för att hon skulle klara sig kortare perioder, jag jobbar ibland och pappa ger henne då ersättning. För en vecka sedan blev jag tvungen att åka bort fyra dagar och bävade för hur det skulle gå eftersom hon helst ville leka med dinappen istället för att suga på den. Men när jag rest så dröjde det inte mer än tre matningar så blev hon så pass hungrig att hon började äta rejält ur flaskan. Som tur var så var jag var inte så oersättlig som jag trodde och nu när jag är hemma så äter hon fortfarande gärna ur flasken och ligger och verkligen njuter av att äta ur den. Det är precis lika mysigt som amningen så nu av bl.a jobb så tänker jag sluta amma och bara ge ersättning. Hon verkar supernöjd och det är jag med. Fortsätt kämpa med flaskan, till slut när hon är riktigt hungrig kommer hon ta den. Lycka till.