Kostnader under vårdtiden
Undrar lite om det finns något i hemförsäkringen eller något som man kan ansöka om pengar av om vårdtiden blir lång. Vet ju att vistelsen för familjer på neo kan bli upp till flera månader.
Undrar lite om det finns något i hemförsäkringen eller något som man kan ansöka om pengar av om vårdtiden blir lång. Vet ju att vistelsen för familjer på neo kan bli upp till flera månader.
twister: jo det förstår jag, det var inte försäkringspengarna jag tänkte på överhuvudtaget...
men jag upplevde inte alls att det var dyrt att ligga på patienthotell, neo osv.. man får ju sjukpenning eller dyl, äta måste man ju oavsett dessutom behöver man ju inte äta så mycket när man bara sitter med barnet heladagarna å inte gör nått typ.. jag förstår inte vad som är så dyrt, om man inte själva väljer att leva dyrt, men det är ju oavsett om man är hemma eller på sjukan..
jag hade mina barn på neo, dock bara 18 dgr.. vi fick då ingen ersättning för resor lr egen parkering som många andra fick som hade barn där i ca 3 mån. men vi fick "speciella" dagar av fk..alltså slapp vi ta föräldra dgr..
Jo. Visst måste man äta, men på vårt patienthotell fanns bara en mikro. Ingen möjlighet alls att laga mat så det blev rätt mycket pizza och mikromat för oss.
Min man var hemma och hämtade matlådor vid något tillfälle men vi hade ju inte hunnit bunkra av naturliga skäl :)
Vi hade gravidförsäkring i Folksam.
Nej, vi sparade inga kvitton. Vi fick ett schablonbidrag per dag vi varit på sjukhuset.
Det slumpade sig så att det täckte parkering och en del mat.
Här i Uppsala är det gratis att bo neo avdelningen, men man får betala maten själv.
Det fanns ett Ronald Mc Donaldhus där man kunde bo gratis och där det fanns matlagningsmöjligheter...
När man bodde på samvården eller när man var på NEO på dagarna fanns microvågsugn där man kunde värma färdigrätter eller handla från kioskerna runtom eller beställa pizza.
Fick tillfällig föräldrapenning när jag va på NEO med min son. Slapp ta av Mamma dagarna! Dessutom hade min Mamma tecknat en bra livsförsäkring på mig redan när jag föddes så jag fick ut 220 kr/dag från den också.. Bodde gratis på NEO men fick betala maten själv :)
Full av förhoppning skrev 2008-08-26 18:18:01 följande:
haha ja det var ju samma ställe
Full av förhoppning skrev 2008-08-26 20:58:19 följande: