Inlägg från: Mcmajjsan |Visa alla inlägg
  • Mcmajjsan

pojkar har snopp vad har flickor??

Jag kan för allt i världen inte säga snippa. Det låter så fel i mina öron att jag vet inte vars jag ska ta vägen. Men sen så finns det ändå inget bra ord att ta till...

flicksnopp? =D

• Mcmajjsan

PUPPA! kanske världens bästa ord jag hört hittills!

Tésan skrev 2008-08-13 13:18:49 följande:
    snopp och puppa
  • Mcmajjsan

HAHAHA Klockrent!!!

Tésan skrev 2008-08-13 13:53:20 följande:
    Du vet - puppiluran= puppan
  • Mcmajjsan

Jag har alltid gillat ordet fjosan... snopp och fjosa... fint!

• Mcmajjsan

Det låter för mig fel... ungefär som att säga musen eller pullan... Ett lika påhittat ord =)

Topdog skrev 2008-08-14 10:35:00 följande:
    Jag undrar lite över er som äger att ni ALDRIG skulle kalla flickors underliv för snippa. VARFÖR inte?
  • Mcmajjsan

DEt är vad jag växt upp med... det är itne så att jag motarbetar ordet medvetet men jag kan inte säga ngt som jag inte trivs med.

:D

Stargirl skrev 2008-08-14 14:30:29 följande:
    Men snopp är ju oxå påhittat ord ingen medicinsk term direkt? Hur känner du inför det ordet?
  • Mcmajjsan

Om hon nu använder dessa ord så trooooor jag nog att barnet kommer överleva och ändå minnas sin uppväxt som något positivt =)

Självklart förstår jag vad du menar, men samtidigt märker ett barn om du inte är bekväm med ett ord. Och vem är någon att döma om jag har problem med ordet snippa eller snopp? Varför inte ta det som passar bäst hemma och förklara att på dagis så säger man ngt annat.

FenomenaA skrev 2008-08-15 17:17:09 följande:
    Men du menar inte allvar va? Om du tänker använda fillidutten och knorridutten så ber jag dig att läsa delar av den här tråden noggrannare, för barnets/barnens skull.
  • Mcmajjsan

Jag gillar dig =)

TipTop86 skrev 2008-08-16 23:48:22 följande:
    Ganska konstigt att folk tyckte att det fanns ett behov av att börja säga snippa.. Det är tydligen fortfarande så fult att prata om kvinnors underliv så då måste det hittas på ett namn som låter "fint och gulligt".. Varför inte bara förklara att kvinnors underliv består utav slida och blygdläppar medan mäns underliv är penis och pung?
  • Mcmajjsan

*pompoms* och hejjaramsa

TipTop86 skrev 2008-08-22 10:09:54 följande:
    Tycker det är mer komplicerat att hitta på ett nytt ord istället för att använda det som finns.. Det är blygdläpparna man ser så då är det väl bara att säga det.. Sen om barnet frågar om specifika saker som vars barn kommer ifrån eller vars kisset kommer ifrån så är det väl bara att säga slidan och urinröret.. Är ju lika bra att säga som det är från början för det dröjer inte många år innan dom kommer att höra orden slida och blygläppar å då måste du ju förklara vad snippan egentligen är.. Onödigt tycker jag..Vem skulle hålla på å förklara för nån att datorn har en hjärna istället för processor och minne istället för hårddisk?Ni får fortsätta att vara obekväma med det kvinnliga könsorganet om ni vill men jag är då stolt över mina vackra blygdläppar och min fina slida som fött fram mitt barn! Sen så har jag en riktigt bra klitoris oxå! =)
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??