Inlägg från: Quiz |Visa alla inlägg
  • Quiz

Höst/Vinter-pappor

Danjelsan skrev 2008-09-24 14:25:02 följande:
    Har 2,5 vecka kvar till utsat datum. Usch det suger så mycket att gå och vänta. Ungen är ju "färdigbakad" men jag gissar att hon kommer gå över minst en vecka. bara en känsla jag har! ;)
    Hehe, vet precis vad du menar.. Vill bara ha ut honom! Fruktar oxå att min sambo kommer gå över.. men vem vet.. han kan ju komma när som helst..
  • Quiz

Sambon var hos BM igår. Tydligen är det en jättebebis där inne. Ska på tillväxt-UL idag för att kolla hur det ser ut. Eventuellt blir det kejsarsnitt.

• Quiz
    Elvirassuperpappa skrev 2008-09-28 20:58:28 följande:
    Jag har fått två barn de senaste 11 månaderna båda på hösten, en dotter och en son, men hösten är vacker så är även mina barn ;)
     2 barn på 11 månader!!! Ni har verkligen legat i
  • Quiz
    Danjelsan skrev 2008-10-03 15:34:47 följande:
    1 vecka kvar nu. Börjar närma sig. Tjejen känner av lite tätare sammandragningar och det börjar trycka lite neråt nu. Har sagt att jag tror bäbisen kommer den 13 okt (då skulle min farfar blivit 86 år) Får väl se om det stämmer!
    Har samma fenomen hemma hos oss. Började i måndags.
  • Quiz
    Danjelsan skrev 2008-10-06 10:10:04 följande:
    Ja då får vi se vem som hinner först. Jag hoppas nästan att hon går över några dagar för då passar det bra med lite ledighet eftersom jag blir av med två helgers arbete. VIlket innebär att jag kommer vara ledig varje helg enda till december.
    hehe, verkar som att det har börjat sätta igång hemma hos oss. Sambon vaknade med mega-värkar i natt, men de hade avtagit  i morse. Så vi får se vad som händer. Hos oss är det ingen som vill att hon ska gå över, eftersom att bebisen (enligt UL i torsdags) redan väger 4200g..
  • Quiz
    Danjelsan skrev 2008-10-06 15:50:54 följande:
    Nej det är klart att jag vill bebisen skall komma ut så snart som möjligt. Vi längtar ju väldigt mycket! men om det nu är så att vi kommer gå över så gör det inget om vi går över med 4-5 dagar. Om du förstår! Det är ju bara för att jag vill vara hemma så mycket som möjligt i början!.oj 4200..en stadig bit! Vi har sista ,planerade besöket hos barnavården, i morgon och jag hoppas kunna vara med,jobbar tyvärr egentligen!
    Jo, visst har man önskemål om när han ska komma för att kunna optimera sin ledighet. Har dock ett 8-17 jobb, så det gör inte så mycket vilken dag han kommer.
  • Quiz

Grattis!

3/9 - Tobias (Fött)
    15/9 - Sniffy (Fött)
    24/9 - Jstrand (Fött)
    11/10 - Danjelsan
    13/10 - Quiz
    29/10 - Daniel74
    22/11 - Aardvark
    26/1 - Alexp
    10/2 - kille123
    Feb09 - Papito
    22/2 - Storkisse
    30/3 - JustTemporary

• Quiz

Jaha, då var det BF.. men inte ett enda tecken på att lillen vill komma ut...

• Quiz

Väntan känns ganska så dryg nu.. Men han kommer väl ut när han är redo...

• Quiz

Värkarbetet har börjat. Sitter och klockar värkarna på sambon nu! Verkar vara ca. 10 minuter mellan

• Quiz

I natt kl. 02.51 så kom vår son till världen. Det blev ett akut kejsarsnitt pga barnets storlek samt att min sambo inte öppnat sig riktigt som hon skulle. Nu efter 30 timmars vaket tillstånd väntar några timmars sömn.

• Quiz

Grattis Danjelsan.
    Några grams skillnad mellan våra

Svar på tråden Höst/Vinter-pappor