Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Dopklänning?!?

Jag försöker hitta dopklänning men ALLA kostar ju typ 1500 ! Finns det inga billigare? Nån som vet nån bra sida??

• Svar på tråden Dopklänning?!?
  • Me o Mike

Jag har aldrig förstått hur det fungerar på tradera?! Måste man vara medlem??

• Me o Mike
    missteddy skrev 2008-08-09 23:23:13 följande:
    på linus och lotta finns det för 400 om jag inte minns fel
    vad är adressen??
  • Me o Mike

Tack.. Men det fanns ju bara i en ministl!

Jag har en knubbig bäbis..

• Me o Mike
    Nyfiken gul skrev 2008-08-09 23:32:39 följande:
    ja för att kunna buda måste du vara medlem. men det är enkelt.
    Ska testa! Tack!
  • Me o Mike
    Jajjaa skrev 2008-08-10 09:53:50 följande:
    Annars kan du väl hyra av kyrkan/församlingen??
    Jo jag fick det som tips igår.. Ska kolla upp det!

För jag tycker det är lite galet att köpa en klänning för 1500:- som ska användas i 10 minuter..
  • Me o Mike
    Smulu skrev 2008-08-11 13:32:40 följande:
    Kolla i släkten Även på pappans sida (lita inte på att han har koll). Min hade ex. ingen aning om att den klänningen som hans mormor och hennes bror hade när de döptes finns kvar. Klänningen är 90 år gammal och Frida har fått äran att använda den vid sitt dop den 24:e
    hahaha frågade min sambo nyss om dom hade nån klänning i släkten! Han svarade: men åhh tror du jag har koll på det?!

Va bra du känner männen!
  • Me o Mike
    Hejapappa skrev 2008-08-11 16:24:38 följande:
    För de pengarna kan man ju köpa en ny! Det kan ju hända att man behöver döpa fler barn...Håller inte med TS om att ALLA kostar typ 1500:-, det finns handsydda i linne att köpa för ca 500:-. Sök på Google!
    Jaa klart det finns billigare än så.. Men alla so m,kostat ca 500 har bara funnits i ministorlekar..
  • Me o Mike
    majo74 skrev 2008-08-12 09:42:36 följande:
    Fråga runt bland vänner och bekanta. de flestabrukar ha ngn liggande i gömmorna och de brukar vara jättefina.Vi hade kvar både från min och sambons släkt. Bara att byta banden som brukar bli fula. Hade jag en bekant som frågat mig skulle jag gärna låna ut "vår".
    synd att vi inte är bekanta!
  • Me o Mike

Ja jag har ny lyssnat med kyrkan och vi lånar en gratis ist! Tack för alla era svar!

Svar på tråden Dopklänning?!?