Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

    Någon som tagit microlax under graviditeten?

    Hur reagerade kroppen? Gick det snabbt från det att du tog det tills magen satte igång? Får man gå flera gånger? Antar att det ändå är olika från perosn till person men vill gärna veta då jag ska ta en dos rektal snart.

  • Svar på tråden Någon som tagit microlax under graviditeten?
  • Mareldsbarn

    Ida1222; tack för ditt svar.

    jag testade nu en tub och behövde springa redan 1 minut efteråt men det kom inte alls mycket. Känns som att mer av innehållet i tuben kom än annat Vågar ju inte direkt ta en tub till idag heller... ruttet

  • Mareldsbarn

    mysmika; Ja jag är förstoppad annars vill man väl inte ta microlax? Höll tuben ihopklämd men tror att jag gick för snabbt på toan efteråt. Skulle stått ut lite längre. Får göra ett nytt försök imorn tror jag då jag nog inte vågar ta ytterligare 1 dos nu ikväll. Eller är det ok tror du?

  • Mareldsbarn

    tack alla för era svar! Jag var nog för snabb med att "tömma" tarmen när jag tog medlet tror jag.

    Det är alltså inget farligt med att ta en dos till om några timmar trots att jag är gravid? Jag tömmer ju bara tarmen och sen är det bra tänker jag. jag hinner ju inte bli uttorkade eller något sånt menar jag.

  • Mareldsbarn

    Tindras faster; Krossade linfrön då? Kan va bra att ha i bakhuvudet om detta skulle ske fler gånger. Nu känner jag meest panik över att jag vill tömma tarmen 1 gång och börja om på ny kula så att säga.

  • Mareldsbarn

    Tindras faster; ja egentligen gillar jag inte helelr sånt här. haha du ser ju, jag ve ju inte ens hur jag ska använda microlaxen

    Blir sällan förstoppad och har det nångång hänt att jag är trög i magen så har alltid katrinplommon, promenader och mängder med vatten hjälpt men nu ska jag nog testa en omgång microlax ikväll igen så får vi se.

Svar på tråden Någon som tagit microlax under graviditeten?