• Jennii90

Dropp är det något man måste ha!?

Det ända som skrämmer mej inför förlossningen är den dära
    jävla kanylen med dropp man får instucken på översidan av handen. Har hört att den ska göra fruktansvärt ont stämmer det!?

• Svar på tråden Dropp är det något man måste ha!?
  • Busbellan

Det har jag inte haft vid någon av mina förlossningar så vill du inte ha det så bör du få slippa det.

Mamma till Nora, August och Ella
  • fia0411

Jag hade inge dropp när jag födde. Vägrar ha nu!

• MammaHela

Ja den gör ont, och den behövs bara om du ska få värkstimulerande dropp eller EDA.

Om du vet med dig att du ska få dropp så be om att få xylocainsalva eller emla på handen innan så känns det inte så jättemycket.

Sciarlotta for the WIN
  • Finesse
    ts: blir du igångsatt så måste du nog ha det.. annars vet jag inte.
  • Dame72

Nej, dropp behöver du inte ha på rutin.
    Däremot vet jag att dom gärna sätter venflon (den där kanylen) utifall att det skulle bli nåt akut. Då har man sparat ett moment.
    Men jag bad om att få slippa den då jag inte gillar att bli stucken. Den kan göra lite ont, men tror inte du tänker på den när du föder. Ska du ha ryggbedövning så måste du dock ha den. Ett alt är att ha den i armvecket men den kan nog kännas lite mer i vägen där.

**Jag VET vad jag pratar om**
  • Finesse

jag tycker iaf att värkarna gjorde ondare än droppen..

• Chewie

Det är nog bara om du blir igångsatt, får EDA eller om det går väldigt långsamt.
    Jag hade det för att jag blev igångsatt, tyckte den gjorde ganska ont, men ganska snart översteg värkarna det

• NathalieAndersson

Jga fick dropp för att jag hade värksvaghet med första barnet, det kändes knapp när man fick det,som ett vanligt stick bara.

Andra barnet behövde jag inget alls

Finesse skrev 2008-08-06 18:11:52 följande:
    ts: blir du igångsatt så måste du nog ha det.. annars vet jag inte.
    Det är inte säkert heller. jag belv igångsatt med andra barnet och behövde inget dropp, värkarna kom av sig självt ändå,  3 h efter att dom tog vattnet
    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
Svar på tråden Dropp är det något man måste ha!?