• nojjan

    Biverkningar Mittval Kvinna

    En undran.....

    Jag har alltid varit jätte dålig på att få i mig tillräckligt med vitaminer och så....
    Har varit dålig på äta grönsaker, frukt och dricka juice och så...

    Nu när vi försöker få en liten kotte så har jag köpt Mittval Kvinna så jag får i mig alla vitaminer som behövs!
    Min fråga är som rubriken: Kan man få biverkningar utav dessa tabletter?
    Mina bröst ömmar och de har svullnat och jag känner mig febrig hela tiden...

    Kanske ska skriva att jag började med dem den 10/6 på första mensdagen så ÄL har inte ens varit än, så det kan ju inte vara grav.....

    Hoppas att det är någon liten ängel som kan svara!
    Kraaaam

  • Svar på tråden Biverkningar Mittval Kvinna
  • kulapåmagen

    illamående e det som e jätte vanligt me dessa om man inte äter dom vid måltider... jag har kräkts av dom 3 gånger... men inga andra symtom...

  • Lilla Linnéa

    Jag har inte hört att man kan få biverkningar av dessa tabletter. Åt dom själv och jag var som vanligt.

  • nojjan

    Jag har väl lite ovanliga biverkningar då...
    Jag tar de i samband med måltid så illamående har jag sluppit!!! Skönt är det!

    Jag kom på en annan sak, Jag började som sagt ta dem på min sista mens första dag. Och jag har haft en sån underbar mens! (om man nu kan sähga så? ) Jag har inte blött alls lika mycket som jag brukar och jag har dessutom inte haft någon speciell mensvärk alls!!! Jag som brukar ligga och kvida de första dagarna! Gött!
    Min fråga är alltså om detta kan vara pågrund av tabletterna?
    Någon som vet??

    Kraaaam på er alla änglar!

  • kulapåmagen

    nojjan

    ne de tror jag inte.. de e ju endast vitamin å mineral tillskott å har ingen värkan på mens å sånt...

  • grah

    Jag testar några vitaminer som heter Mamma Vital nu som jag köpte på hälsokosten... De innehåller alla vitaminer o mineraler du behöver för ditt barn.. både under graviditeten och amningen... och jag har inte upplevt några biverkningar alls...

  • Missboss

    Tror knappast att vitaminer och mineraler kan ge ont i tuttarna. Det har väl med hormoner i kroppen att göra.

  • MrsC

    Säker på att du inte är gravid....? Ömma och svullna bröst och febrighet låter ju som om det skulle vara graviditetssymptom, och "mens" kan man ju få ändå.

    Vad gäller Mitt Val Kvinna har jag också ätit dem under perioder och aldrig upplevt några biverkningar. Kan man verkligen få det av vitamintabletter...?

  • Fossing

    Jag tror att det är fel på mig oxå...

    Jag har ätit Mittval Kvinna i tre omgångar. Nu är enda gången jag försöker bli med barn.
    Men jag har aldrig blivit så sjuk som när jag ätit vitaminerna..
    Feber, ont i halsen och allmänt dålig.
    Kan man vara allergisk mot vitaminer???

    Har däremot aldrig känt mig illamående...

  • MrsC

    Fast feber och ont i halsen orsakas av virus eller bakterier, inte vitaminer....

  • nojjan

    Alltså jag är inte sjuk på nåt sätt. Bara detta med brösten då och att jag känner mig febrig, är alltså inte det. Va bombsäker på att det va biverkningar nämnligen...

    MrsC: Jag gjorde ett gravtest dagen innan jag fick min mens och de visade naturligtvis neg. Och sen har jag ju inte haft ÄL efter det, ska ha det i veckan. Så troligtvis är jag inte gravid... Än.....

  • MrsC

    Fast ett gravtest innan BIM "ska" ju inte visa positivt, eller...? Jag säger inte på något sätt att du måste vara gravid, men jag tror att det är mer sannolikt än att du fått de biverkningar du räknar upp av vitamintabletterna. Det är ju trots allt bara vitaminer och mineraler vi talar om, inte hormoner

  • nojjan

    Usch, nä jag vet.... Men jag trodde det... *känner mig lite smått korkad*

    Jag får vänta och se. Ska ju ha ÄL nu på fredag så det blir full fart i sänghalmen ung en vecka nu!

    Jag hoppas verkligen på denna månaden!

    Kraaaam på dig MrsC och alla andra för att ni svarat!

  • Serendipity

    Näe, jag tror inte du får sådana biverkningar av vitaminer! Biverkningarna av vitamintabletter brukar begränsa sig till dålig mage eller illamående och beror ofta på järnet i tabletten (men järn är viktigt så sluta inte!)

  • Gnomepowerranger

    Ömma bröst är definitivt en biverkan. Trodde ett tag att jag hade någon form av hormonell obalans. Tog Mitt Val Kvinna under en längre tid till de tog slut. Glömde sedan köpa och de ömma brösten försvann till jag köpte nya och började ta de igen. 

Svar på tråden Biverkningar Mittval Kvinna