• Emelle

Ni som köper linser från lensway!!!! Fokus dailies toric.

det står ju en "ruta" där man ska beställa att om man har atppat bort sitt recept kan man läsa på kartongen vilka styrkor, kurvor osv man har. Kan man läsa av det på förpakningen som linsen liger i också?? Ser ju ut att vara liknande siffror. Jag har baar en kartong kvar (till vä öga) och hö ögas linser har jag linserna i förpackningarna bara... Jag har fokus dailies toric.
    Nån kanske har dom och kan jämföra kartongen och linsförpackningens text...

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian♥
  • Svar på tråden Ni som köper linser från lensway!!!! Fokus dailies toric.
  • Siili

På mina focus dailies (inte toric) är det siffror på styrka och baskurvan(8.6) på både kartong och linsförpackning. Diametern står bara på kartongen (13.8). Diametern  är inte samma på mina som på toric-linserna verkar det som...

Gabba Gabba Hey!
  • Siili

Jag vet inte om jag svarade på din fråga egentligen. Sitter med ett klåfingrigt barn i famnen. Glömde skriva att styrkan är siffran med - framför.

Gabba Gabba Hey!
  • Emelle

Tack, jag vet. Jag har vanliga focus dailies på vä öga, så dom linserna är jag klara med

Tack iallafall...

NÅN SOM HAR TORIC LINSER som kan hjälpa mig??

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian♥
  • Siili

Men det borde vara liknande siffror som på de "vanliga linserna" Baskurvan och diametern har bara ett mått så den har du automatiskt vid beställning. Sedan bör siffrorna -1.50 eller -0.75 (cylinder) samt 90 eller 180 (axis) finnas på linsförpackningen. Annars kan du inte beställa med hjälp av enbart linsförpackningen utan du måste ha kartongen som jag fattar det.

Gabba Gabba Hey!
Svar på tråden Ni som köper linser från lensway!!!! Fokus dailies toric.