• Anonym (?)

Hur mycket kostar en abort ?

Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska göra en abort eller inte . Tog ett test igår som visa plus och genom graviditetsräknaren här på fl så är jag nog i v 8 eller 9 . Min fråga är hur mycket kostar en medicinsk samt en kirugisk abort ? Tacksam för svar .

• Svar på tråden Hur mycket kostar en abort ?
  • Im Fabulous

Jag trodde att mödravård av alla dess sorter var gratis i sverige?

• VulgusProfanum
    Im Fabulous skrev 2008-07-28 15:33:59 följande:
    Jag trodde att mödravård av alla dess sorter var gratis i sverige?
    Mödravård är gratis men abort räknas som akutsjukvård och följer de taxorna
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • Mysanochmimer

Här hemma får jag betala 200 kr för själva aborten.
    Undersökning och träff med kurator före är gratis och endast själva aborten som kostar.

Nu vet jag inte om jag behöver betala alls för den eftersom min situation blev annorlunda.

• Anonym (???)

Jag behövde inte betala ngt, fast jag fick missfall och fick göra skrapning men jag fick inte betala ngt

• Anonym

Jag gjorde en kirugisk abort i Uppsala, betalde inte första besöket och 230 för själv ingreppet, tydligen är det halv priset om men räkna som ungdom.

• Anonym

Om du är över 20 år kostar en kiurgisk abort 300 kr - operationen.
    Rådgivningen innan är gratis.

• Anonym

En medicinsk abort kostar 200kr och en Kirurgisk kostar 300kr..

• Anonym

Men vadå viktigt? Högst troligt är det inte priset som avgör abort eller inte, hon vill bara veta vad en abort kostar. Är det så konstigt?

Anonym skrev 2008-07-28 14:43:20 följande:
    Om priset verkligen är viktigt är du nog inte redo för barn alls enligt mig.
  • delinda

Jag betalade 250 vid läkarbesöket och 250 på morgonen innan min kirurgiska abort. Medicinsk abort vet jag inte..

• Anonym

Klart man måste få undra över priset, har väll ändå inget med sitt beslut att göra..
    Medecinsk abort: Förra veckan betalade jag 100 kr för 1 tablett vid första besöket, två dagar senare batalade jag 100 kr för 4 tabletter vid själva utförandet. Kirurgisk skulle kosta 300 kr.

Svar på tråden Hur mycket kostar en abort ?