Inlägg från: jurist 05 |Visa alla inlägg
  • jurist 05

föräldragrupp för oss med prematurer?

Svar på #44
    Hej på Er!

Jag heter Cecilia och har sökt här på familjeliv efter en mammagrupp för oss med prematurer och upptäckte att det kanske det fanns.... I min vanliga föräldragrupp har det inte varit så bra! Jag har en premis som är född 26 november förra året i vecka 31. Vad jag förstår det som har ni som är med i tråden premisar födda i år, men det kanske inte gör något? Jag träffar Er gärna, jag kan dock inte nu på fredag. Förresten är det någon av er som har varit på avd 61 (neo på SöS?)

Hälsningar Cecilia
  • jurist 05
    Svar på #56
    Hej på Er!
    Kul att Ni har bestämt nu på onsdag den 10 septeber kl. 11.00 på Kulturhuset! Jag skall ju tyvärr just denna dag besöka min gamla arbetsplats....Typiskt! Jag hade verkligen gärna kommit med.Men jag får bevaka tråden för att se när nästa gång blir! Jag hoppas precis som Linda att det skall kännas bättre med Er än med min vanliga mammagrupp!! Om det blir några ändringar kring onsdagen för vår del skall jag verkligen försöka att komma! Hur vet man vilka Ni är?????

Hälsningar Cecilia
  • jurist 05

Hej på Er allihopa!

Jag såg fram emot en träff på Kulturhuset nu på onsdag,det verkade som att det var det som var på gång, men vi har blivit förkylda. Detta är typiskt!!! Men nästa onsdag den 24 september skall vi kunna komma i alla fall! Hoppas att det blir något då! Hur många var ni förresten sist ni sågs? Skall verkligen bli kul att träffa några premismammor, det har jag verkligen saknat! Ha det gott allihopa! Jag följer tråden och kollar om något blir bestämt om att ses!

• jurist 05

Hej! Jag har inte riktigt koll på hur gamla barnen kan vara på barnvagnsbio. Min dotter är 9 månader och hon sover i princip aldrig på dagarna så jag vet inte om det blir så bra för just vår del...J Jag tror inte att hon kommer att tycka att det är så kul med bio.....tyvärr....Jag tycker att det låter bra med fika men det finns väl inget som hindrar att man gör båda - de som vill/kan går på bio och sedan fikar vi eller tvärtom. Vad sägs?

• jurist 05

Hej på Er!

Precis som alla andra överallt är vi fortfarande förkylda men helt klart på bättringsvägen så om vi inte blir sämre dyker vi också upp på kulturhuset på onsdag kl. 13. Är det fiket som ligger allra högst upp där?? Hoppas vi hittar Er!

• jurist 05

Hej på Er alla! Det var verkligen jättetrevligt att träffa Er och alla små gulliga bebisar! Vad jag kommer ihåg så sa vi att vi skulle ses igen onsdagen den 8 oktober kl. 11 på Kulturhuset.

Hoppas ni njuter av det vackra höstvädret!

Hälsningar Cecilia och Ottilia

• jurist 05

Hej på Er allihop!

Tack för senast!

Vi bestämde att ses igen onsdagen den 22 oktober!

Jag tror Nica sa att det var på Frejgatan 43 och att vi skulle ses utanför kl.12. Det fanns en buss som stannar i närheten, om jag minns rätt var det buss nr 59.

Ha en trevlig helg allihopa!

Hälsningar Cecilia och Ottilia

• jurist 05

Hej alla tjejer och barn!

Igår var jag på babysång med lilla Ottilia. Jag glömde tydligen att hon nu faktiskt väger över 8 kilo så jag lyfte henne tydligen på ett tokigt sätt så idag har jag fruktansvärt ont i ryggen. Det är väl typiskt. Har precis ringt till sambon och sagt att han måste komma hem idag för det enda stället jag har lyckats få Ottilia till från sängen är hennes vagn. Med andra ord - det känns som att där vill hon nog inte vara en hel dag och inte heller med en blöt blöja....Så tänk verkligen på att vara försiktiga med era ryggar när ni lyfter barnen - de växer fortare än vad man tror....

Jag hade verkligen sett fram emot besöket på "soppköket" och att få träffa "min trevliga mammagrupp" igen!

Skriv gärna in i tråden så fort ni har möjlighet vad som har bestämts till nästa träff - jag vill ju hinna träffa Er innan vi åker till Teneriffa! Det är dock inte förrän den 18 november så det kanske blir en träff igen på onsdag om två veckor!

Ottilia mår för övrigt bra - men inga tänder än i sikte!

Ha det bra allihopa!

Kram Cecilia och Ottilia

Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?